قلم شما

گفت و گوی مجله کشف استعداد برتر با آقای هوشنگ حیدری از هنرمندان انتشارات حوزه مشق

۱/لطفاً خودتون رو برای مخاطبین ما معرفی کنید: هوشنگ حیدری متولد۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۹ شاعر سپید سرا،نویسنده. ساکن کوهدشت لرستان عضو انجمن ادبی شهرستان کوهدشت از سال۱۳۹۱ عضو صندوق اعتباری هنر مشارکت در چاپ کتاب مشترک(ندای درون)در نشر بین المللی حوزه مشق. کسب لوح تقدیر از انتشارات بین المللی حوزه مشق در سومین جشنواره کتاب سال حوزه مشق.

۲/علاقه ی شما به ادبیات از چه زمانی شروع شد؟ از دوره راهنمایی دبیر ادبیاتمون آقای عزیزی وقتی شعر میخوند به دلم می نشست و مرا بسوی ادبیات بیش از پیش سوق میداد.

۳/از چه زمانی شعر گفتن برای شما جدی شد؟ از سال۱۳۹۱سرودن را شروع کردم و همان سال وارد انجمن ادبی کوهدشت شدم.

۴/نظر خانواده در مورد شعر گفتن شما چه بود؟ بسیار با انرژی کارای منو می شنیدن و همیشه مورد تشویق قرار میگرفتم.

۵/در چه قالب هایی شعر میگویید ؟ سپید سرا هستم و گاها ترانه هم می نویسم.

۶/در بین شاعران بعد از انقلاب کدام را موفق میدانید؟ هوشنگ ابتهاج،فاضل نظری،شمس لنگرودی،رسول یونان،سیمین بهبهانی،حسین پناهی

۷/به نظر شما شعر گفتن قابل یاد گرفتن  یا ذاتی است؟ بنظرم هر دو مکمل یکدیگرند،چون استعداد ذاتی و خواندن آثار دیگر شاعران با هم کمک میکنه که شعر پخته تری بگی.

۸/موضوعات و مضامین اشعار شما بیشتر چیست؟ فلسفی و عاشقانه

۹/آثار چه شاعرانی را بیشتر مطالعه می کنید و در سرودن تحت تاثیر کدام شاعر هستید؟ من کلا مطالعه رو دوسدارم و از خواندن شعر بسیار لذت می برم و دوسدارم تمام سبک ها را بخوانم،ولی تحت تاثیر شخص خاصی نیستم.

۱۰/به عنوان شاعر جوان انتظار دارید در شعر به چه افقی دست پیدا کنید؟ دوست دارم کتابهای مستقل چاپ کنم و از خود آثار ماندگاری جا بگذارم و روزی در شعر و ادبیات  این سرزمین چهره ای شناخته شده باشم.

۱۱/چه آثاری از شما به چاپ رسیده و در چه جشنواره هایی شرکت کرده و برگزیده شده اید؟ سال۱۴۰۰کتاب مشترکی با عنوان “ندای درون”توسط انتشارات حوزه مشق به چاپ رسید.

۱۲/انجمن ها چه تاثیری بر شعر شما گذاشته است؟ انجمن ها با نقد دوستانه به پخته تر بودن شعر کمک می کنند.

در پایان یکی از شعر هاتون رو برای ما بخوانید.

دل را من آورده

یک کاسه آب را تو

دل را تو می بری

یک کاسه آب را من

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

 

انتشارات حوزه مشق ناشر برگزیده کشور در جایزه ملی کتاب سال جوانان شد.

https://hozeyemashgh.ir/?p=14243&preview=tru

چاپ انواع کتاب:شعر،داستان،دلنوشته،رمان،کتاب کودک، کتاب کار،ترجمه کتاب، سفرنامه،زندگینامه،نمایشنامه،فیلمنامه و… با شرایط ویژه  و تبدیل پایان نامه ارشد و رساله دکتری به کتاب با بهترین شرایط و اکسپت مقاله همایشی، کنفرانسی در یک هفته  در

انتشارات بین المللی حوزه مشق

به مدیریت دکتر فردین احمدی

  https://hozeyemashgh.ir

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *