index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

قلم شما

اثری از هنرمند فرهیخته محمد امین ارباب سلیمانی_انتشارات حوزه مشق

گاهی می شود ساعت ها روی تخت دراز کشید، به سقف خیره شد، به کتابخانه ی ذهن رفت و ورقه های نازک و ضخیم کتاب های افکار را ورق زد، روی بعضی کتاب ها ثانیه ها، دقیقه ها، ساعت ها  وقت صرف کرد و از بعضی دیگر به راحتی گذشت… از بعضی کتاب ها می شود چند صفحه را پاره کرد یا بعضی صفحات را هایلایت کشید و مهم دانست.

روی بعضی صفحات می شود بغض کرد و متوقف شد و بعضی را با خوشحالی دنبال کرد. بعضی کتاب ها آنقدر زیبا هستند که مهم نیست  یک بار دو بار صد بار هزار بار  آنها را خوانده باشی  هر بار مانند روز اول دلنشینند  و بعضی دیگر آنقدر تلخ، که هربار گذرت به آنها می خورد مانند روز اول روحت را مسموم می کنند. در کتابخانه ی وسیع ذهنم هر کتاب در بخش مربوط به خودش قرار دارد  بعضی از کتاب ها در انباری خاک میخورند و فراموش شده اند و فقط برای جا دادن کتاب های جدید به چشم می آیند.

بعضی دیگر از کتاب ها در بخش ممنوعه قرار دارند و هیچ گاه توان خواندن دوباره ی آن در وجود انسان پیدا نمی شود، در صندوقچه ای با چندین قفل و زنجیر زیر رودخانه ای که به چشم منتهی می شود دفن شده اند و هیچ کس نمیتواند آنها را پیدا کند! بعضی دیگر از کتاب ها در ویترین های جلوی مغازه قرار دارند و جزء مهم ترین کتاب های نوشته شده تا آن مقطع زمانی به شمار می روند . همین که نگاهی به آنها میخورد موضوع کلی آن یادآوری می شود و همین، کافیست . یکسری کتاب ها به وسیله ی ژانر هایشان دسته بندی شده اند .

درام،تراژدی، کمدی و … کتاب هایی بوده اند که دیگر نیستند خبری از آنها نیست، فروخته شده اند و هرازگاهی مرجوع شده اند . در ابتدا دربرابر کتاب های مرجوعی واکنش نشان می دادم و ناراحت می شدم،  بعد از مدتی بزرگ نوشتم و به دیوار کتابخانه چسباندم  ” کتاب خریداری شده پس گرفته نمی شود ” و از شر عذاب این مشکل خلاص شدم   بعضی از مشتری ها آنقدر سمج هستند که برای یک کتاب تا مدت ها میروند و می آیند ولی همه تا مدتی مشخص رفت و آمد دارند و هیچ کس تا الان ثابت و همیشگی نبوده و می دانم پر رفت و آمدها هم روزی دیگر نخواهند آمد و ماندنی نخواهند بود.

فقط تعداد معدودی مشتری ویژه هستند، همیشه هستند حتی اگر نباشند!! آنها عزیزترین ها هستند احترام ویژه دارند و حق مرجوعی و قرض گرفتن و خارج از ساعت کاری سر زدن را دارند.  رونق کتابخانه تا حد زیادی به حضور و اعتبار آنها وابسته است پس خدا نکند روزی از کنارمان بروند در آن صورت تا مدت زیادی تعطیل می‌شویم!   ولی خب تعدادشان کم است  خیلی کم خیلی خیلی کم و همین کم بودن ویژه شان می کند :)))

خیلی وقت است برو بیای روزهای اول را نداریم نمیدانم تا چه زمانی به کارمان ادامه میدهیم  اما می دانم کتابخانه ام در نوع خودش بی نظیر است، امیدوارم روزی آنقدر نسخه ی کتاب های افکارم ارزشمند و ناب بشود که مرتب به تجدید چاپ برسد و عرضه شود و دنیا را جای بهتری کند   و همین افتخار برای کتابخانه ام کافیست :))

 

💎💎💎

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،کتاب کودک، کتاب کار،ترجمه کتاب، سفرنامه،زندگینامه،نمایشنامه،فیلمنامه و… با شرایط ویژه و تبدیل پایان نامه ارشد و رساله دکتری به کتاب با بهترین شرایط و اکسپت مقاله همایشی، کنفرانسی در یک هفته در

انتشارات بین المللی حوزه مشق

به مدیریت دکتر فردین احمدی  https://hozeyemashgh.ir

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *