index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی مجله کشف استعداد برتر با خانم نگار بحیرایی از هنرمندان انتشارات حوزه مشق

۱_لطفاً خودتون رو برای مخاطبین ما معرفی کنید؟   بنده نگار بحیرایی ، متولد ۲۰ مرداد ۱۳۷۵ اهل شهرستان نهاوند ، رشته تحصیلیم عکاسی و تصویر برداریه .  از سال ۹۱ داستان نویسی خود را شروع کردم .  عضو فعال انجمن نویسندگان و شاعران و گروه خاطرات و فرهنگ و هنر ارشاد نهاوند هستم .  همچنین در کنار نویسندگی و شاعری فعالیت های گیتار زدن ، فیلمبرداری و عکاسی و میکس و منتاژ فیلمم انجام می دهم .

۲_علاقه ی شما به ادبیات از چه زمانی شروع شد؟   وقتی درسم تموم شد بیکار بودم و تنهایی و شدیداً احساس می کردم ، یه روز واسه خرید به در مغازه رفتیم و با یه دختر خوش اخلاق آشنا شدم و از اون روز دوست که چه عرض کنم خواهرم شد ، بعد از چند ماه اتفاقی بی خبر شدیم از هم و تا ۳ سال گمش کردم و خبر ازش نداشتم و شب و روزم شده بود دلنوشته نوشتن و نویسندگی و گاهی شاعری .

۳_از چه زمانی نوشتن برای شما جدی شد؟   کل ۳ سال رو به یادش دلنوشته و داستان و رمان نوشتم ، یه روز دوستم رو تو خیابون دیدم وقتی فهمید علاقه دارم به نویسندگی معرفیم کرد به انجمن و ارشاد و کلاسهای نقد و بررسی شعر و داستان  کلاسها رو رفتم و علاقه مند تر و عاشقانه تر کار کردم .

۴_نظر خانواده در مورد نویسندگی شما چه بود؟   خانواده ام خیلی تشویقم می کردند و خیلی مشتاق شنیدن و پیشرفت من بودن که حتماً ادامه بدم امید داشتم یه روزی پیداش کنم ولی وقت هایی که ناامید می شدم که دیگه هیچوقت نمی بینمش خانواده ام بهم امید دیدنشو می دادند و منم باز شور و شوق و هیجان نوشتن قلقلکم می داد و عاشقانه تر می نوشتم وقتی یه متنی از سر دلتنگی شب ها می نوشتم فردا با یه امیدی براشون می خوندمش و واقعاً با حال خوب من خوشحال و با حال بدم ناراحت می شدن همین جا ، جا داره ازشون بابت زحماتشون تشکر کنم

۵_ در چه زمینه هایی بیشتر می نویسید؟   عاشقانه تخصص خاصی دارم ، دلتنگی ، خانوادگی ، پرمعنا و آموزنده ، منطقی و مغرورانه و هر موضوع دل بخواهی دیگه .

۶_ در بین نویسندگان بعد از انقلاب کدام را موفق می دانید؟   پنج رتبه داستان‌نویس برتر:  1. محمدرضا بایرامی  2. محمدرضا خبوشان  3. با امتیاز مشترک : احمد محمود ، محمود دولت‌آبادی ، زویا پیرزاد و مصطفی مستور  4. با امتیاز مشترک : نادر ابراهیمی ، محمدرضا سرشار ، امیرحسین فردی ، رضا امیرخانی ، بلقیس سلیمانی و علی‌ اصغر عزتی‌ پاک  5. با امتیاز مشترک : حمیدرضا شاه‌آبادی ، ابوتراب خسروی ، فریبا وفی ، عباس معروفی ، جواد افهمی و مرتضی کربلایی لو .

۷_ به نظر شما شعر نوشتن  قابل یاد گرفتن  یا ذاتی است؟   به نظر من آدما وقتی کسی که می خوان باشه کنارشون نباشه سراغ قلم می روند و این امر کاملاً ذاتیه چون همیشه متن و شعر آماده دارن و مثل چشمه خود جوشه فقط باید بدونه به چه چیزی علاقه داره و تو اون زمینه فعالیت کنه .

۸_موضوعات و مضامین نوشته های شما بیشتر چیست؟   عاشقانه ، دلتنگی ، آموزنده و پر معنا ، خانوادگی ، اجتماعی ، آموزشی ، منطقی و گاهی طنز

۹_ آثار چه نویسندگانی را بیشتر مطالعه می کنید و در نوشتن تحت تاثیر کدام شاعر هستید؟   نویسنده : آثار محمود دولت آبادی و نادر ابراهیمی و بیشتر تحت تأثیر شاعران : محمد علی بهمنی ، محمد حسین بهجت تبریزی و حسین صفا واقعاً از نویسندگان و شاعران برجسته ایران هستند .

۱۰_ به عنوان یک  نویسنده  انتظار دارید در نوشتن به چه افقی دست پیدا کنید؟   هدفم از نویسندگی اینه که نسل های بعد از من یک متن آموزشی ، ادبی ، اجتماعی و یا حتی عاشقانه از من به یادگار داشته باشند و این و از من به یاد داشته باشن که آدم به هر چیزی که عاشقانه براش تلاش کنه و بخاطرش بجنگه بهش می رسه و این رسیدنه خیلی زیاد لذت بخش و شیرینه شاید دیر و زود بشه ولی حتما بهش می رسه

۱۱_چه آثاری از شما به چاپ رسیده و در چه جشنواره هایی شرکت کرده و برگزیده شده اید؟   اولین چاپ مشترکم رو دارم با گروه کشف استعداد برتر و حوزه مشق و تا به حال جایی آثار من چاپ نشده .

۱۲_محافل ادبی مثل انجمن ها و چه تاثیری بر نوشته های  شما گذاشته است؟   انجمن و کارگاه نویسندگی نقد و بررسی خود شهرستان نهاوند رفتم .  انجمن داستان و شعر که در خود فرهنگ سرای ارشاد نهاوند برگزار می شود ، روزهای دوشنبه جلسه نقد و بررسی داستان و روزهای چهارشنبه جلسه نقد و بررسی شعر رو داریم .

صد در صد گفتگو ها در انجمن ها و کارگاه ها و جلسه ها می تونه به رشد و پیشرفت یه نویسنده و شاعر کمک کنه .

 

💎💎💎

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،کتاب کودک، کتاب کار،ترجمه کتاب، سفرنامه،زندگینامه،نمایشنامه،فیلمنامه و… با شرایط ویژه و تبدیل پایان نامه ارشد و رساله دکتری به کتاب با بهترین شرایط و اکسپت مقاله همایشی، کنفرانسی در یک هفته در

انتشارات بین المللی حوزه مشق

به مدیریت دکتر فردین احمدی

صفحه اصلی

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *