index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با بانوی هنرمند سمیه سادات رنجبر_انتشارات حوزه مشق

لطفا خودتان را برای مخاطبان مجموعه بزرگ حوزه مشق معرفی کنید:

به نام نامی یزدان؛ سمیه سادات رنجبر از دیار سعدی شیرین سخن و حافظ شیرین بیان و دیگر شاعران به نام . شهر فرهنگ و ادب شیراز دیدنی و زیبا. متاهل هستم و مادر ۲ فرزند دو قلوی پسر. زاده ی پاییز فصل زیبایی رنگ ها و ششم آبان زاد روز من است.

مهرِ قلم از دوران دبیرستان با من همراه است. و دوران دانشجویی علاقمند به نوشتن مقاله.در سال ۱۳۹۶ دل نوشته ی ۴۰ صفحه ای با موضوع شهید حججی در تالار نژاد فلاح کرج همراه با دریافت جایزه مقام اول را کسب نمودم .

و مدتی به مشاوره تحصیلی به صورت خصوصی مشغول بودم. .و پس از آن به مطالعه کتاب های روانشناسی و انگیزشی بیشتر علاقمند شدم . و توانستم به لطف خداوند دوره های مختلف مثبت اندیشی و آموزش چاکرا ها را برگزار کنم. و نتایج مثبت دوستان من را به وجد می آورد.

در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ کتاب قانون هاي اسرار آمیز برای خودسازی و پیشرفت را به چاپ رساندم، امید که برای انسان های زیادی راهگشا باشد.

و نوشتن به صورت قطعه های ادبی و شعر سپید و گاهی دو بیتی کلاسیک را با شور و علاقه دنبال میکنم. و همچنین کتاب مشترک نگاهی به آفتاب در وصف حضرت علی (ع) و عید غدیر در دست چاپ است.

 

معمولاً شاعران از کجا الهام می‌گیرند؟ آیا شما نیز الهام‌گیری‌های خاصی دارید؟ بله. هر شاعری هدف خاص خود را دنبال می کند و چشمه ی احساسش غلیان می شود. و در این زمینه یزدان ،الهام من است

شعر برای شما به عنوان یک شاعر چه معنا و ارزشی دارد؟ رسالت من این است که بتوانم با زبان شعر قلب های نا امید و دلتنگ را با قلمم مرحمی شوم و التیام بخشم.

آیا شما فرآیند خاصی برای نگارش شعر دارید؟بله . تلاش من این است که به یاری خداوند بتوانم مخاطبان حتی شده اندکی به فکر فرو روند و بیندیشند. و هیچ گاه و هیچ گاه زندگی که سرشار از روزنه هایی از امید ها ست را نا امید نبینند.

طرح موضوعات در شعر برای شما چقدر اهمیت دارد؟ آیا موضوعاتی خاصی را ترجیح می‌دهید؟قطعا از اهمیت برخوردار است. موضوعاتی که در کتابم ( قانون هاي اسرار آمیز برای خودسازی و پیشرفت) به آن پرداختم از قبیل سپاسگزاری و توکل و امید ، هدفمند بودن و مطالب بسیاری دیگرکه آنها را رسالت خود می دانم،را در شعرهایم بگنجانم

چگونه با نقدها و انتقادات به شعر خود برخورد می‌کنید؟ در زمینه ی شعر سلیقه ی افراد بسیار متفاوت است و از آن جایی که ممکن است شعرهایی بر دلم نشیند که با سبک و سیاق بنده هم راستا ست و گاهی شعر هایی به راحتی از دلم رد شود. بقیه ی افراد هم ممکن است همین احساس را نسبت به شعرهایم داشته باشند.

شعر در معرض تغییرات جامعه و فرهنگ قرار دارد. آیا شما تأثیرات تغییرات اجتماعی و فرهنگی را در شعر خود احساس می‌کنید؟اگر از محور خدا شناسی و خودشناسی و عرفانی بخواهم در نظر بگیرم که بیشتر به این سمت گرایش دارم چون عام پسند است کمتر به این موضوع برخورد داشته ام.

شاعری که شما را الهام می‌دهد و تأثیرگذار بر شعرتان بوده است، کیست؟سهراب سپهری و مولانا

شما با چالش‌هایی در نوشتن شعر مواجه شده‌اید؟ اگر بله، لطفاً به آن‌ها بپردازید.قطعا در مواقع غم ها و دلتنگی ها و شادی هاو سر خوشی ها روح مرا با خود عجین می کند و دست به قلم می شوم و قسم به قلم و آنچه می نویسد را در همه ی مواقع سر لوحه زندگی ام قرار داده ام.و خو کرده ام به شعر که آرام جانم می شود.

آیا از ابزارها و تکنیک‌های خاصی در نوشتن شعر استفاده می‌کنید؟ بله طبیعت( کوه ، باد ، آسمان ، مهتاب و..) احساساتم را به حرکت در می آورد. و در شب های بداهه گویی در کنار شعرا عکس ها و تصاویر بیشتر قلمم را به رقص در می آورد

چه نکاتی را برای شاعران جوان توصیه می‌کنید؟ در ابتدای هر امر دست به قلم شوند فرقی نمی‌کند زمان دلتنگی و دلگیری و یا خوشحالی که از هیجانش احساس سپاسگزاری به وجود آید.و میزان مطالعه خود را افزایش دهند و برایشان مهم باشد :این که مخاطبانشان از خواندن شعر یا نوشته ی شما چه چیز مفیدی می توانند دریافت کنند.

آیا شما در هنگام نوشتن شعرهای خود، خواننده‌های خاصی را در نظر می‌گیرید؟ قطعا بله. برای همه پیش می آید که زمان هایی دلگیر یا اندکی نا امید شوند و تلاش من بر این است که امید زنده بماند و می گویم
شگفت در اندوه فرو نرفتن است ،
جوانه زدن در قلب را دیدن است
آری
نبض تب دار، امید را شنیدن است

آیا در نوشتن شعر از تجربیات شخصی خود استفاده می‌کنید؟بله.

شاعران برای بیان احساسات و افکار خود از زبان شعر استفاده می‌کنند. آیا شما نیز این را تجربه کرده‌اید؟

قطعا  بله.فکری  که به شعر تبدیل  می‌شود مرا  غرق  سپاسگزاری می کند   آیا از شعر برای بیان انتقادات اجتماعی استفاده می‌کنید؟

در حال  حاضر کمتر به این موضوع متمرکز هستم   اگر بخواهید شعر خود را با سه کلمه توصیف کنید، این کلمات چه خواهند بود؟

یزدان، عشق ،امید

صحبت پایانی برای مخاطبان حوزه مشق: اشتیاق  درون    زمانی  که فردی به  این  اشتیاق  پی  ببرد  اهدافش  مشخص  می شود و  به  سمت  خواسته  ها  و اهدافش حرکت می کند.

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

خانه

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

 

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *