index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با هنرمند فرهیخته ایاس از هنرمندان انتشارات حوزه مشق

-لطفا خودتان را برای مخاطبان مجموعه بزرگ حوزه مشق معرفی کنید:

ایاس هستم متولد ۲۱ مرداد ۷۱ در دورود لرستان ، فارغ التحصیل نرم افزار کامپیوتر.

 

-از کودکی چه طور به موسیقی علاقه‌مند شدید؟ آیا داستانی درباره شروع شما به خوانندگی و علاقه‌مندی به موسیقی دارید؟

موسیقی همیشه در خانواده ما بوده، در واقع من با موسیقی بزرگ شدم، پدربزرگ پدریم که از اسطوره های موسیقی فولکلور لرستان هستن ایشون استاد بزرگ سرنا نوازی بودن که در واقع اولین کسی بودن ساز سرنا رو به جهان معرفی کردن، استاد شاهمیرزا مرادی ملقب به مروارید اقیانوس که ایشون کنسرتای بسیاری در سراسر ایران و خارج از ایران داشتن که شامل انگلیس ، فرانسه ، آلمان، هلند، بلژیک و…
عمو و پدر و برادرم هم ساز میزدند و من از همون کودکی علاقه زیادی پیدا کردم به موسیقی ، و خب فکر میکنم وقتی در چنین خانواده ای آدم پرورش پیدا میکنه این علاقه طبیعی باشه.

 

بچه که بودم ترانه های بزرگان موسیقی رو (هایده، ایرج، گلپا، مهستی، بنان و دلکش…) گوش میدادم و حال منو خوب میکرد هر چند که گاها متوجه معنی ترانه ها رو نمیدونستم ولی خب بسیار لذت میبردم و سعی میکردم ارتباط برقرار کنم ، در واقع موسیقی اینطور که خوانواده میگن همیشه با من همراه بوده و تنها چیزی که حتی منو در کودکی از دو سالگی آروم میکرده شنیدن ساز و آواز بوده.

 

-چه عواملی شما را به موسیقی و خوانندگی جذب می‌کند؟ آیا علاقه‌مند به یک سبک خاص هستید یا به گستره‌ای از سبک‌ها علاقه دارید؟

علاقه زیادم به موسیقی از کودکی تا بحال و اینکه در هر شرایطی در غم و غصه و شادی فقط موسیقی میتونست حال دلم و خوب کنه منو به سمت خوانندگی برد ، و همونطور که گفتم این علاقه و خواندن در کودکی بود ،

یادمه در کودکی یه شبایی که برق قطع میشد پدرم و برادرم ساز میزدن و با هم آهنگای فولکلور لری میخوندیم و من واقعا لذت میبردم از آواز خوندن و اون زمان در واقع شروع خواندن بود برای من.
در موسیقی فقط به پاپ و سنتی علاقمندم و از ۱۹ سالگی چند آهنگ برای خودم در سبک پاپ ساختم ولی بعدها با توجه به جنس صدا و توانایی که در صدا و آواز پیدا کردم ،تصمیم گرفتم بعد از این تلفیقی کار کنم ، در واقع همون سبکی که عامیانه بهش پاپ سنتی میگن.

-آیا تجربه‌های خاصی در زمینه خوانندگی دارید؟ آیا در گروه‌های موسیقی شرکت کرده‌اید یا به صورت تک نفره خواننده هستید؟

خیلی کوتاه با یکی دوتا گروه کوچک موسیقی همکاری داشتم ولی به دلایلی این همکاری ادامه پیدا نکرده ، و فعلا بصورت تک نفره خواننده هستم.

 

-چگونه موسیقی را برای خودتان کشف می‌کنید؟ آیا به دنبال آهنگ‌های جدید می‌گردید یا از گذشته‌ی موسیقی برای الهام‌گیری استفاده می‌کنید؟

سعی میکنم موسیقیم طوری باشه که همه بپسندن ولی متاسفانه و سبکهایی که تقریبا غربی هستن رو خیلی دوست ندارم و فکر میکنم این سبکها ماندگار نخواهند بود ، بله من بیشتر از گذشته ی موسیقی برای امروز الهام میگیرم در واقع چون با سبک تلفیقی که من کار میکنم در حال حاضر هم هماهنگی بیشتری داره.

 

-آیا برای خودتان فرآیند نوشتن آهنگ‌ها را تجربه کرده‌اید؟ اگر بله، لطفاً درباره فرآیند خلق و نوشتن آهنگ‌ها توضیح دهید.

بله بیشتر ترانه هایی که خوندم و خودم ساختم بصورت ذهنی در واقع ساختم و ضبط کردم و گاها همونو اجرا کردم و گاها یه تغییراتی درش ایجاد کردم که فکر میکردم با اون تغییرات بهتر خواهد شد ، در واقع ساختن آهنگ بصورت ذهنی بهم حس خوبی میده ، گاها وقتی چشمم به ترانه ای میخوره و میبینم آهنگش همزمان در ذهنم شکل میگیره.

 

-آیا تجربه اجرا و ارائه زنده موسیقی برایتان مهم است؟ آیا از اجرا در رویدادها و کنسرت‌ها لذت می‌برید؟

بله قطعا هر خواننده ای که توانایی خواندن و اجرای زنده داشته باشه عاشق روی صحنه رفتن و اجرای زنده‌س و امیدوارم برسه روزی که بتونم روی صحنه برای هزاران نفر اجرا داشته باشم.

 

-آیا برای شما مفهوم خوانندگی بیشتر از اجرا موسیقی است یا آیا ضبط آهنگ‌ها و انتشار آن‌ها نیز برایتان مهم است؟

هر دوش برام مهمه هم ضبط آهنگ ها و منتشر کردن و هم اجرا روی صحنه ، چون من فکر میکنم مخاطب با همون آهنگایی که ضبط و منتشر میشه با من و صدای من و کار من آشنا میشه و ارتباط میگیره و بعد مشتاق میشه برای دیدن اجرا بصورت زنده روی صحنه.

 

-آیا از همکاری با سایر هنرمندان در پروژه‌های موسیقی لذت می‌برید؟ آیا تجربه همکاری با هنرمندان دیگر را تجربه کرده‌اید؟

بله قطعا آواز و موسیقی در زندگی من تاثیر داشته چون موسیقی و شعر و ترانه آدم و وادار به فکر کردن میکنه ، من زمانی که ناراحتم و غم و غصه دارم موسیقی منو آروم میکنه ، زمانی که شادم موسیقی شادیمو دو چندان میکنه ، ورزش میکنم همراه موسیقیه ، پس واقعا میتونم بگم بی تاثیر نیست در زندگی من.

 

-آیا تجربه خوانندگی شما تأثیری در زندگی روزمره و شخصیتتان داشته است؟ لطفاً درباره این تأثیرات صحبت کنید.

بله قطعا آواز و موسیقی در زندگی من تاثیر داشته چون موسیقی و شعر و ترانه آدم و وادار به فکر کردن میکنه ، من زمانی که ناراحتم و غم و غصه دارم موسیقی منو آروم میکنه ، زمانی که شادم موسیقی شادیمو دو چندان میکنه ، ورزش میکنم همراه موسیقی ، پس واقعا میتونم بگم بی تاثیر نیست در زندگی من.

 

-آیا به نظر شما خوانندگی و موسیقی تأثیری در جامعه و فرهنگ دارند؟ به نظرتان موسیقی قادر است احساسات و ایده‌های خاصی را به مخاطبان منتقل کند؟

بله قطعا خوانندگی و موسیقی هر کشوری معرف فرهنگ اون کشور خواهد بود ، پس چقدر خوبه موسیقی اجرا بشه و منتشر بشه که فرهنگ و اون جامعه رو زیر سوال نبره و مبتذل نباشه ، دقیقا کار موسیقی همینه انتقال احساسات و ایده های جدید و خاص در هر نوع و مخاطب خاص خودش.

 

-به عنوان یک خواننده، چه ارتباطی با مخاطبان خود ایجاد می‌کنید؟ آیا می‌خواهید احساس خاصی را به آن‌ها منتقل کنید؟

به عنوان یه خواننده اگه بتونم کاری رو اجرا کنم که مخاطب ازش لذت ببره و براش خاطره ساز بشه و ماندگار بشه فکر میکنم کافی باشه.

 

-آیا در حال حاضر پروژه‌های خاصی را دنبال می‌کنید؟ آیا در حال ضبط آلبوم جدید یا اجرا در کنسرت‌های خاصی هستید؟

فعلا در حال فراهم کردم چند تک آهنگ و آلبوم هستم که امیدوارم بتونم با اسپانسر و تهیه کننده ای همکاری داشته باشم که بتونیم در آینده ای نه چندان دور به نوبت منتشر کنیم.

 

-از نظر شما، چه چیزی شما را از سایر خوانندگان موسیقی متمایز می‌کند؟ آیا به دنبال ایجاد یک شناسه خاص و منحصر به فرد برای خود هستید؟

من فکر میکنم با توجه به تکراری بودن فضا و سبکی که در موسیقی ما امروزه بسیار زیاد شده ، کاری که من میکنم فکر میکنم یکم فرق داره در واقع تلاش من اینه اون موسیقی که ازش مدتهاس شاید فاصله گرفته شده رو دوباره روی کار بیارم ، چیزی که به نظر من در دهه های اخیر نسبت به امروز دلنشینتر و شنیدنی‌تر بود.

-صحبت پایانی با مخاطبان حوزه مشق:
سپاسگزارم از اینکه این فرصت و در اختیار من قرار دادین تا بتونم در خدمتتون باشم و پاسخگوی سوالات شما باشم.

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

https://ketabbaz.hozeyemashgh.ir

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *