index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

قلم شما

تاریخچه چاپ کتاب جیبی _نشر حوزه مشق

چاپ کتاب جیبی

با توجه به اینکه صنعت چاپ پیشرفت های زیادی کرده است، کتاب هایی در سایز کوچکتر، با حجم بالای مطالب و قابلیت حمل آسان تولید شده است که به کتاب جیبی معروف است. اگر میخواهید تالیف یا ترجمه تان را در قالب کتاب در بیارورید، میتوانید چاپ کتاب جیبی را انتخاب کنید که میتواند شامل کتاب هایی برای آموزش زبان، قوانین حقوقی، آموزش نکات کنکوری، اشعار و…باشد. انتشارات حوزه مشق یکی از بهترین انتشارات است که متنوع ترین کتاب های جیبی را با بهترین کیفیت چاپ، عرضه میکند . در ادامه با چگونگی چاپ کتاب جیبی، قیمت و مزایای این کتاب ها بیشتر با هم صحبت میکنیم.

برای دریافت مشاوره در مورد چاپ کتاب با کارشناسان حوزه مشق تماس بگیرید.

09191570936
09393353009

 

تاریخچه کتاب جیبی
شاید برایتان جالب باشد که بدانید چاپ کتاب جیبی از کجا و کی آغاز شد. کتب جیبی پیش از سده بیستم وارد بازار شد و تا پس از جنگ جهانی دوم با قیمت مناسبتری در کشورهای غربی به چاپ رسیدند. اولین موسسه انتشاراتی در انگلستان انتشارات پنگوئن بود که کتاب های متنوعی تولید میکرد؛ سپس انتشارات فرانسوی از آن پیشی گرفت و 132 میلیون نسخه به فروش رسید که بیان گر محبوب بودن این کتاب میان مردم بود.

 

مراحل چاپ کتاب جیبی
یک کتاب برای اینکه به چاپ برسد باید مراحلی مانند گرفتن مجوز از وزارت ارشاد، شابک و فیبا یا شناسنامه را طی کند تا به چاپ برسد.

 

کتب جیبی هم مانند کتاب های دیگر باید تمام مراحل لازم را طی کرده تا به دست ناشر برسد. بعد از مرحله صفحه بندی، باید برای اخذ شماره شابک آن اقدام کرد. شماره شابک، مختص هر کتاب طراحی میشود که عددی یک رقمی است. این کد توسط خانه کتاب به کتاب هایی که در حال چاپ هستند اختصاص داده میشود.

سپس به مرحله شناسنامه کتاب میرسیم که ناشر باید بخشی از کتاب را در اختیارکتابخانه ملی قرار داده تا فیپا را صادر کند که حدود 20 روز طول خواهد کشید. پس از آن کتاب به وزارت ارشاد فرستاده میشود که بسته به نوع کتاب بین 1تا3هفته مجوز کتاب صادر میشود .

 

مزایای چاپ کتاب جیبی
امروزه چاپ کتاب جیبی مورد استقبال تعداد زیادی از افراد قرار گرفته است. به علت تعداد صفحات کم و حمل آسان، ایده هوشمندانه در صنعت چاپ محسوب میشود. خواننده با به راحتی میتواند، کتاب را داخل کیف خود قرار دهد، با خود حمل کرده و هرموقع وقت آزاد داشت کتاب را مطالعه کند؛ بدون اینکه جای زیادی بگیرد و سنگینی کند. علاوه بر اینها هزینه چاپ خیلی کم تری برای نویسنده دارد و برای کسانی که تازه وارد این حوضه شدند مناسبتر است تا بتوانند با هزینه کمتر خودرا محک بزنند.

سخن آخر
در این مقاله با مراحل چاپ کتاب جیبی و مزایای آن آشنا شدیم. اگر قصد دارید کتاب خود را در هر زمینه ای و در هر رنگ و اندازه ای به چاپ برسانید، برای اطلاع قیمت و سفارش کتاب حتما با کارشناسان انتشارات حوزه مشق تماس بگیرید.

در ضمن لازم به یادآوری است اینکه انتشارات حوزه مشق با مدیریت جوانترین ناشر ایران یکی از سه نشر پر کار ایران، رسانه ای ترین انتشارات ایران، برترین انتشارات و ناشر برگزیده ایران می باشد.

منحصر بفرد ترین انتشارات ایران، مجموعه بین المللی حوزه مشق
از سایت های مجموعه دیدن کنید👇

صفحه اصلی

برگه نخست

خانه

صفحه اصلی

صفحه اصلی

شماره های تماس
09393353009
09191570936

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *