index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با بانوی هنرمند ستاره الله ویسی از هنرمندان انتشارات حوزه مشق

✨ لطفا خودتان را برای اهالی فرهنگ و هنر معرفی کنید.

* ستاره الله‌ویسی هستم،
بانوی کورد، متولد تیرماه سال ۱۳۷۲
و دانشجوی علوم تربیتی می‌باشم.

✨ کمی از رزومه خودتان برای ما بفرمایید تا خوانندگان ما شما را بیشتر بشناسند.

* بنده معلم، شاعر، نویسنده، ویراستار، و پژوهشگر در حوزه بانوان هستم که تابه‌حال سه کتاب پژوهشی در مورد بانوان، گرداوری و تالیف کرده‌ام.
مؤلف و نویسنده ده‌ها عنوان کتاب،
سرپرست نویسندگان بیش از ۳٠کتاب مشترک،
سردبیر هفته‌نامه‌های ادبی: (کفشدوزک) و (بانوان موفق)
و عضو هیات تحریریه و سردبیر فصلنامه ادبی: هنر برتر می‌باشم.

 

✨ شما در شبکه های اجتماعی دغدغه زیادی برای قشر بانوان دارید چه دلایلی برای این امر دارید؟

* بنده همیشه دغدغه‌‌مند جایگاه بانوان و محدودیت‌هایشان بوده‌ام و بسیار در تلاشم که با موضوع تبعیض و محدودیت‌ها مبارزه کنم و در عرصه‌ی فرهنگ و ادب، با شعار: (ما زنها یک تیم موفقیم) زنان زیادی را راهنمایی و آگاه می‌کنم که جایگاه‌شان را بشناسند.
همیشه به این مسئله فکر می‌کنم‌ که من به‌تنهایی موفق شوم کافی نیست، چون موفقیت من هیچ‌وقت نمی‌تواند از بدبختی آن زن بکاهد که نخبه است و تلاش می‌کند و همه‌چیز می‌داند اما اجازه‌ی ادامه تحصیل نداشته و نتوانسته به‌جایی برسد. یا زنی که در خیابان به‌خاطر کار کردن و پول درآوردن، به چشم حقارت، نگاهش می‌کنند.
در دنیای زنانه و در این جامعه، محدودیت و تنبلی را اکثرا اشتباه می‌گیرند.
تنبلی یعنی خودت نخواهی تلاش کنی، اما زنانی را دیده‌ام که باوجود تلاش فراوان و انرژی و استعداد خیلی زیاد، اما به‌دلایلی که محدود می‌شوند، نمی‌توانند به‌جایی برسند.
واقعا که زنان، مدت زیادی را تحت فشار زندگی و حرف‌های زننده و جنگ‌های روانی بوده‌اند و حالا نیاز دارند که آسوده‌خاطر، بدون استرس و به‌دور از تبعیض‌ها، زندگی را زندگی کنند…

✨ هدف‌شما از سرپرستی کتاب بانوان موفق که بسیار اتفاق مهم و جریان سازی است چیست؟

* همانطور که در هر کتابی رازی نهفته است که نویسنده سعی دارد آن را در لابه‌لای نوشته‌هایش بگنجاند که مخاطب و خواننده‌ی کتاب به فلسفه‌ی آن پی ببرند؛ هدف از چاپ این کتاب هم یاداوری این مسئله است که بانوان با وجود تمام سختی‌ها و محدودیت‌هایی که بر آنان حاکم بوده، اما باوجود این‌ها باز هم توانسته‌اند در اوج تاریکی و ناامیدی، به نور و روشنایی برسند.

روزی که به سرم زد یک کتاب از بانوان چاپ کنم که حرف دل زنان زیادی در آن باشد، فکرش را هم نمی‌کردم که این رویا به واقعیت تبدیل شود.
ولی جرأت کردم و فقط به زبان آوردم و ایده‌ام را مطرح کردم.
جرأت کردم و نوشتم که مشغول انجام یک پژوهش هستم که زنان چطور از دل محدودیت‌ها به موفقیت می‌رسند؟!
ولی دیدم که تعداد بانوان و نویسندگان زیادی استقبال کردند، و پیام دادند که می‌خواهند شرکت کنند.
بله بعضی وقت‌ها با حرف زدن از رویاهایمان آنها را تبدیل به واقعیت می‌کنیم، واقعا که با حرف زدن در مورد هر مسئله‌ای نصف راه را می‌رویم.

این کتاب، جهت حمایت از بانوان بود و نتیجه‌ی پژوهشی بود که انجام دادم؛ با جمع‌آوری آثار زنانی که از دل محدودیت، به موفقیت‌های بزرگ و قابل‌ توجهی رسیده‌اند، به موضوع «محدودیتی که به موفقیت ختم شده» می‌پردازد.
نویسندگان این کتاب ارزشمند، بانوان موفقی هستند که با زحمات فراوان، به جایگاه‌های ویژه‌ای دست یافتند.
خواندن این کتاب برای هر بانویی الزامی‌ست چرا که یادآور این مسئله است که زنان، در هر شرایط و موقعیتی که باشند اگر خودشان بخواهند و اراده کنند موفق شوند، قطعا می‌توانند.
این کتاب که دارد به‌چاپ دوم می‌رسد و از همان شروع انتشار، مخاطبان و بانوان بسیاری را به‌خود جذب کرد.
قصد دارم که نسخه‌های بیشتری از این کتاب چاپ کنم و در جلدهای بعدی، با چاپ دلنوشته و داستان‌های بانوان بیشتری، این طرح حمایتی را ترویج دهم.
کتاب‌هایی با برچسب: بانوان موفق، و شعار: ما زنها یک تیم موفقیم، که اوایل در حد شعار و یک ایده بود و بعدها عملی شد، حداقل هدف نهفته در درون‌شان این است که زندگی بانوان بسیار توانمندی را به نمایش می‌گذارد که چطور با وجود دامنه‌ی محدودیت، به قله‌های موفقیت رسیدند.
امیدم این است که این طرح حمایتی همچنان تکرار شود و اکنون کتاب دیگری با همین عنوان، در دست چاپ می‌باشد.

✨ به‌عنوان یک بانوی هنرمند چه انتظاری از اهالی فرهنگ و هنر و کلا جامعه دارید؟

* ای‌کاش زنان، به دور از تمام حاشیه‌ها و تجملات و اهمیت به ظواهر، بیشتر به دنبال اهداف و موفقیت‌هایشان باشند.
و در مقابل، جامعه هم شرایطی را برای پیشرفت هرچه‌بیشتر موقعیت بانوان فراهم کنند.

✨ سخن پایانی اگر دارید بفرمایید.

* به امید روزی که تمام بانوان، با یادگیری علم و دانش در همه‌ی زمینه‌ها، به نبرد مشکلات و محدودیت‌ها بروند و با دانش مداوم و همیشگی، دست از تلاش برندارند تا همواره سطح اطلاعات و معلومات‌شان را ارتقا دهند و در هیچ شرایطی، تسلیم اهداف و خواسته‌هایشان نشوند.

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

خانه

چاپ انواع کتاب:

شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج ازپایان نامه  و اکسپت مقاله انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *