index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با بانوی هنرمند حیات بهزادفرد_نشر حوزه مشق

مصاحبه با نویسنده داستان

لطفا خودتان را برای مخاطبان مجموعه بزرگ حوزه مشق معرفی کنید:حیات بهزادفرد دختری گم شده درکتاب های عاشقانه،نوشتم رومدیون قلبم میدونم که احساسم رو به چالش میکشه.

چه چیزی شما را به نوشتن داستان علاقه‌مند کرده است و چگونه شروع کرده‌اید؟دیدن مشکلات دیگران وهمچنین اتفاقات زندگی خودم که باعث میشد عمیق فکرکنم وبعدش هم که قلمم حرف های دلم رو به زبان میاورد.دقیق زمان شروع اکثرشان ازتیترنویس های کمی که بی دلیل مینوشتم شروع شد وبعدمتوجه شدم که قلم خوبی دارم ومیتوانم ادامه دهم.

آیا داستان‌نویسی برای شما یک هدف بلندمدت است یا یک هنر عاشقانه؟قطعا یک هنرعاشقانه…من نویسندگی را برای ارامش قلبم انتخاب کرده ام ودرکنارش دوست دارم به اهداف هایم برسم.

چه عواملی در انتخاب شما برای نوشتن داستان‌ها مؤثر بوده‌اند؟اتفاقاتی که ناراحتم میکردند به قولی دیدن ناراحتی هافرقی نمیکرد برای دوستم باشد یابرای کسانی که نمی شناسم درکل اون درک عمیق من رو به نوشتن وامیداشت.

فرآیند نوشتن داستان برای شما چگونه است؟ آیا روش خاصی برای طراحی داستان، توسعه شخصیت‌ها و ساختاردهی داستان دارید؟نه همه چیز درحال نوشتن انجام میشه حتی انتخاب اسم ها و…

آیا تجربیات شخصی خود را در داستان‌هایتان استفاده می‌کنید؟ اگر بله، لطفاً توضیح دهید.بله،سعی میکنم که تجربیات شخصیم رو بصورتی بنویسم که برای عموم باشه وراحت درکش کنن.

داستان‌هایی که تاکنون نوشته‌اید، کدامشان بیشترین تأثیر را بر خوانندگان داشته‌اند و چرا؟نوشته هایم اکثرا بصورت دلنوشته است اما خب نوشته هایی که درمورد خستگی وتنهایی هستن بیشترمورد توجه مخاطبین قرارگرفته است.

آیا داستان‌هایتان هدفی خاص دارند؟ آیا قصد ترغیب خوانندگان به تفکر، تأمل یا تأثر را دارید؟قصداین رادارم که خوانندگان به تفکربرند و متن هایم را فقط یک متن ساده نبیینن چون خیلی ازمتن هام حرف هایی هستن که میتونن به درک بهتراززندگی برسن شاید یک روزن ای برای امیدشان باشد.

چگونه موضوعات جدید را برای داستان‌هایتان انتخاب می‌کنید؟ آیا موضوعات خاصی را ترجیح می‌دهید؟بیشترداستان هایی که دلم میخواهد بنویسم برگرفته ازواقعیت هایی است که برای کسانی که میشناسم برایشان اتفاق افتاده مگرباتغییرجزیی ازان .

چگونه با نقدها و بازخوردهایی که درباره داستان‌هایتان دریافت می‌کنید، برخورد می‌کنید؟خوشحال میشم وسعی میکنم به نظرش اهمین بدم اما درصورتی که نظرش هم درمسیررشدوبهترشدن باشه نه چیزدیگری.

آیا همکاری با سایر نویسندگان یا ویراستاران برای شما جذاب است؟تاحدودی اره

آیا از تکنیک‌ها و روش‌های خاصی در نوشتن داستان استفاده می‌کنید؟هم اره هم نه…چون بیشتر ذهنم رو خالی میکنم بعدازهمونا داستان ودلنوشته میسازم.

چه نکاتی را به نویسندگان جوان توصیه می‌کنید که قصد داشته باشند داستان‌های خود را منتشر کنند؟هرچقدرهم که باورنداشته باشی قلمت خوب است انقدربنویس وبنویس تاقلمت تقویت شود ویکی ازروش های تقویته به نظرم مطالعه زیاداست.

آیا در هنگام نوشتن، هدفمندی خاصی در نظر دارید؟بله دلم میخواهدبه مخاطب منظورم را درست برسانم.

آیا از نویسندگان دیگر برای الهام‌گیری استفاده می‌کنید؟خیلی کم،بیشتربصورت ایده استفاده میکنم.

چگونه با تغییرات جامعه و فرهنگ سازگار می شوید و آن‌ها را در داستان هایتان بازتاب می دهید؟من به شخصه باوری که دارم اینه که هرکسی زندگی اجتماعی خودش روداره دوست ندارم خودم رو درگیر چیزهای دیگه کنم ونهایتا تغییرات من متناسب باشرایط وزندگی من است اما تاجایی که بتوانم این تغییرات رو بصورتی که برای مخاطب واضح باشه بیانش میکنم .

صحبت پایانی برای مخاطبان حوزه مشق:باتشکرازتمامی شما عزیزان که باعث میشوید نویسندگان نوقلم زیادی به این حوزه بپیوندند.ارزوی قلبی پرازارامش .

 

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

https://ketabbaz.hozeyemashgh.ir

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

 

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *