index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با هنرمند فرهیخته عباس بازیار _نشر حوزه مشق

۱. هنرمند عزیز ضمن معرفی خودتون ، توضیح مختصری در مورد نوع فعالیت هنری که در حال حاضر به آن اشتغال دارید برای خوانندگان بنویسید.
عباس بازیار هستم
متولد 1367/01/21 از شهر تهران
وهم اکنون در زمینه ی موسیقی ، بازیگری ، عروسک گردانی و خوانندگی فعالیت دارم.

۲.از چه سنی به طور جدی به این هنر علاقمند شدید ؟ از سن ۱۸ سالگی وارد حرفه ی بازیگری شدم وبعد از بازی در نمایش های مذهبیِ تعذیه و مداحی وارد تئاتر شدم‌.
در نمایش های دلقک آرزوها، طربنامه طهرونیها و اسمال کلاچی و نمایش کمدی ملل وچندین تئاتر دیگر ایفای نقش کردم و چندین استند اپ کمدی موفق و تئاتر صحنه ای طراحی واجرا کرده ام. از عروسک گردانی در شبکه سلامت در برنامه جینگول شو به عروسک سازی علاقه مند شدم و چندین عروسک ساختم و بعد در سریال دراکولای مهران مدیری و سریال آفتاب پرست و سریال دفتر یادداشت وسریال راز ناتمام و سریال نجلا و فیلم کوتاه بی بدن و فیلم سینمایی پریسان و فیلم سینمایی کوکتل متولوف ایفای نقش کردم و در کنار کار بازیگری مشغول کار موسیقی هم بودم. خوانندگی و نوازندگی حرفه ای درام و ساز های کوبه ای حرفه ی دیگر اینجانب است و البته این اواخر به ساز سنتور علاقه پیدا کردم و به دنبال یادگیری حرفه ای سنتور هستم. من برای هیچ یک از آلات موسیقی دوره ای ندیدم ودر کنار اینها دنبال کار دوبله هم بودم و به عنوان صدا پیشه چندین عروسک مشغول کار بودم و درچندین نمایشنامه صوتی از جمله جلجتا و ادیپ شهریار به عنوان صدا پیشه ایفای نقش کردم. به کار نویسندگی نیز خیلی علاقه مند هستم وچندین فیلمنامه بلند ، سینمایی و داستان کوتاه نیز نوشته ام‌. چندین سال طراح صحنه ی میدان تعزیه ی عاشورا بودم. (رود فرات، تل زینبیه و گودال قتلگاه)
طراح لباس مخالف خون ها بودم.

۳.چند وقته که به این حرفه اشتغال دارید؟ به طور جدی ۶ سال

 

 

۴. آیا رشته ی تحصیلیتون مرتبط هست و از نظر شما تحصیلات آکادمیک در این زمینه تا چه حد میتونه موثر باشه؟ صد در صد تحصیلات آکادمیک میتواند موثر ترین راه برای پیشرفت در زمینه های هنری باشد و اصولی یاد گرفتن هر چیزی از طریق تحصیلات آکادمیک بهترین راه است.

 

۵.چقدر از زمانتون رو در روز به هنر مورد علاقه تون اختصاص میدین؟
من هروز چندین مرتبه پای میز سنتور می نشینم و از موسیقی لذت میبرم و هرجا که تنها باشم مثلا پشت فرمون روی آهنگ های بیکلام میخونم تا آهنگهای بیشتری رو حفظ باشم وسعی میکنم در روزحداقل چند صفحه کتاب یا نمایشنامه بخوانم و یا دیالوگ هایی که دارم رو حفظ کنم.

 

۶.دلیل اصلی گرایش شما به این هنر چه بوده و هست؟
شهرت، درآمد یا چیز دیگری؟
دلیل اصلی گرایش من فقط یادگیری هنر بازیگری بود که درون خود دریایی از هنرها را دربر دارد.

۷.اولین اثر هنری تون رو یادتون هست؟
چی باعث شد به ذهتون برسه به این هنر به عنوان حرفه و شغل نگاه کنید؟ اولین اثر هنری بنده بازی در تعذیه عاشورا بود که در نقش مخالف بازی کردم که همان باعث شد من وارد عرصه ی بازیگری شوم.

 

۸.تا چه حد از ایده ها و طرح های دیگران الگو برداری میکنید ؟
سعی میکنم تا جایی که بشه از ایده ها و طرهای خیلی خاص الگو برداری کنم.

 

۹. برای خلق آثارتون بیشتر به علاقه ی خودتون توجه دارید یا اقتضای علاقه مندان و خریداران؟ هر دو

 

۱۰.آیا تا به حال به طور جدی به عنوان منبع درآمد در آینده به این حرفه توجه داشتین یا از نظر شما نگاه هنرمند نباید یک نگاه مادی گرا باشه و …. ؟
البته که نگاه هنرمند به هنر نباید مادی باشد ولی به نظر من میتواند کمی جنبه مادی هم داشته باشد برای خلق آثار هنری بعدی

 

۱۱‌.یکی از کارهاتون که از نظر خودتون رضایت بخش و برجسته هست و بیشتر مورد استقبال مخاطب هم قرار گرفته رو برای ما معرفی کنید ؟
فکر میکنم بازیم در نقش یک سرگرد عراقی بیشترین تاثیر رو داشت

۱۲.در انتها از شما میخواهیم اگر نظر یا پیشنهادی برای خوانندگانی که به تازگی قصد ورود به این عرصه را دارند در ذهنتان هست ارائه دهید. به نظربنده باید وارد دریای بیکران هنر بشوند و تا میتوانند از تمام‌ شاخه های هنر بازیگری موسیقی و صدا آموزش ببینند که البته در زندگی شخصیشان هم کارآمد خواهد بود.
و در آخر صحبتمو با شعری از استاد مرتضی احمدی خاتمه خواهم داد:

سال ها در راه تحصیل و هنر کوشیده ام
پخته گشتم بس که در دیگ هنر جوشیده ام

در تئاتر روی حوضی و تماشاخانه ها
نقش هایی آفریدم ، صحنه هایی دیده ام

گاه نقش یوسف و گه نقش فرهاد و گهی
جامه ی درویش و سلطان رویِ سن پوشیده ام

کاگردانی نمودم ، داستان ها ساختم
سوفلوری کردم ، زمانی هم گریمور بوده ام

مدتی خواننده گشتم در میان اهل دل
سوز دل را بر زبان آورده و نالیده ام

من نواختم جاز و تمپک گاه تمپو میزدم
هر که هر سازی برایم زد براش رقصیده ام

اندر این ره صرف کردم من چهل سال عمر خویش
گاه خندان و گهی گریان شد از غم، دیده ام

من که دلقک نیستم ای عاشقانِ اهلِ دل
من بر این دلبستگی بر خویشتن بالیده ام

بارالها ، هر که با امثال من بد تا کُند
پاش بچسبه روی زیلویی که من خوابیده ام

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

https://ketabbaz.hozeyemashgh.ir

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب   همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.   ۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶  ۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *