قلم شما

هزینه چاپ کتاب شعر چقدر است ؟ انتشارات حوزه مشق

چاپ کتاب شعر در انتشارات حوزه مشق
اگر طبع شعر و شاعری دارید، حتماً تا کنون به چاپ کتاب شعر خود فکر کرده‌اید. با چاپ کتاب شعر، علاوه بر گردآوری اشعار خود در قالب یک کتاب، به صورت جدی‌تر وارد این حوزه خواهید شد.

ما در انتشارات حوزه مشق می‌توانیم مراحل چاپ اشعار شما را آسان‌ و کوتاه‌ کنیم. شماره تلفن 09393353009

همکاری با ناشری که بارها مسیر پرپیچ و خم چاپ کتاب را با موفقیت طی کرده، به عنوان یک راهنمای خوب در کنار شما مغتنم است.

انتخاب بهترین انتشارات برای چاپ کتاب شعر، برای شاعران و نویسندگان کمی سخت به نظر می رسد. اما چطور میتوان برای چاپ کتاب شعر، بهترین انتشارات را انتخاب کرد؟ چند مورد از مهمترین فاکتورهای انتخاب مجموعه انتشاراتی مناسب برای چاپ کتاب شعر عبارتند از:

✔ تعدد کتاب‌های چاپ‌شده توسط ناشر در زمینه های ادبی و شعر

✔توجه به نوع کاغذ، صفحه آرایی، طراحی جلد مفهومی و مطابق ارزش کتاب

توجه داشته باشید که برای چاپ اشعارتان حتما لازم نیست آن را به انتشارات شعر بسپارید. دو مولفه بالا برای انتخاب بهترین ناشر کتاب شعر کافی است.

آیا اشعار شما می‌تواند در قالب کتاب چاپ شود؟

تصمیم‌گیری در مورد چاپ شدن اشعار، فراتر از نظرات اطرافیان است. اگرچه بازخورد دوستان و خانواده می‌تواند مفید باشد، اما معیار نهایی شما هستید. ناشران نیز معمولاً به دنبال آثاری نوآورانه، تاثیرگذار و با پتانسیل جذب مخاطب هستند. برای تصمیم‌گیری بهتر، می‌توانید اشعار خود را با استانداردهای حرفه‌ای بسنجید، نظرات منتقدان را جویا شوید و از کارگاه‌های ادبی بهره‌مند شوید.

اگر تمایل دارید، بخشی از اشعار خود را برای بررسی دقیق‌تر برای ما ارسال کنید. ما با رویکردی بی‌طرفانه، نقاط قوت و ضعف آثار شما را ارزیابی کرده و پیشنهادات کاربردی ارائه خواهیم داد.

به یاد داشته باشید، مهم‌ترین مسئله، لذت بردن از نوشتن و خلق آثاری است که برای شما ارزشمند باشند.

مجوزهای چاپ کتاب شعر

در فرایند چاپ و نشر کتاب نیاز است تا مجوزهای: شابک، فیپا، مجوز ارشاد، مجوز طرح جلد کتاب و مجوز اعلام وصول برای کتاب اخذ گردد. کتاب های شعر نیز نیاز به دریافت این مجوزها دارند، تمامی این مجوزها برای چاپ و نشر کتاب شعر توسط انتشارات حوزه مشق دریافت می‌شود (حقوق مادی و معنوی کتاب‌ها به مولف کتاب تعلق می‌گیرد.)

شابک کتاب
به‌طور خلاصه شابک، مخفف شماره استاندارد بین‌المللی کتاب بوده و به‌عنوان سیستمی به‌منظور شماره‌گذاری کتاب‌ها در سطح بین‌المللی استفاده می‌شود.

فیپا
فیپا مخفف عبارت فهرست نویسی پیش از انتشار است و عبارت است از فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی کتاب پیش از انتشار و درج آن در صفحه حقوقی همان کتاب.

مجوز قبل از چاپ
قبل از شروع روند کار نشر و چاپ، کتاب برای ارشاد ارسال می‌شود تا محتوای کتاب بررسی گردد و در صورت تائید امکان ادامه روند چاپ فراهم می‌شود.

مجوز طرح جلد کتاب

بعد از طراحی جلد کتاب، طرح جلد کتاب جهت اخذ مجوز برای وزارت ارشاد ارسال می‌گردد تا با قوانین ارشاد مغایرت نداشته باشد.

مجوز اعلام وصول کتاب
بعد از اتمام روند چاپ و نشر کتاب، چند نسخه از کتاب فیزیکی برای سازمان‌های مربوطه ارسال می‌گردد تا بررسی شود آیا کتابی که مراحل اخذ مجوز آن طی شده با کتابی که به چاپ رسیده مطابقت دارد؟

مراحل چاپ کتاب شعر

مراحل چاپ کتاب در کتاب شعر تفاوت چندانی با دیگر کتاب‌ها نمی‌کند، در پایین این پاراگراف می‌توانید مراحل ثابتی را که برای هر کتابی باید گذرانده شود، ببینید. لازم به ذکر است تمامی مراحل اداری و اخذ مجوزها باید توسط انتشارات معتبر انجام شده و نیاز به هیچ‌گونه اقدامی از سوی شاعر و پدیدآورنده اثر نیست.

بررسی اثر و مشاوره؛ ویراستاری کتاب؛ صفحه آرایی کتاب؛ اخذ مجوزهای کتاب؛ طراحی جلد کتاب؛ نشر الکترونیک؛ چاپ کتاب

توزیع و پخش آنلاین کتاب شعر

بعد از نهایی‌سازی مراحل چاپ کتاب شعر نوبت به توزیع نسخه فیزیکی کتاب‌ها می‌رسد، در نشر حوزه مشق ما از فروشگاه‌های آنلاین کتاب برای توزیع کتاب‌ها استفاده می‌کنیم و روش سنتی توزیع در راستای اهداف نشر حوزه مشق قرار ندارد. در نتیجه بعد از نهایی شدن مراحل آماده‌سازی چاپ و نشر، کتاب شعر شما در فروشگاه‌های آنلاین، مثل دیجی کالا و نشر حوزه مشق قرار می‌گیرد.

نشر الکترونیک کتاب شعر

جدای از چاپ کتاب و فروش فیزیکی آن، نشر الکترونیک کتاب‌های شعر در معروف‌ترین اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان نیز کمک بسیاری در معرفی و فروش کتاب شعر می‌کند، به‌خصوص که مخاطبین بسیاری هستند که از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

فراکتاب، طاقچه و فیدیبو از جمله پلتفرم‌های معرفی و فروش کتاب‌های الکترونیکی هستند. در صورت همکاری با انتشارات حوزه مشق، نسخه الکترونیکی کتاب شعر شما بعد از تکمیل مراحل آماده‌سازی و اخذ مجوزها  تولید و منتشر می‌شود.

چاپ و نشر کتاب شعر در هر تعدادی
چاپ 20 تا 500جلد کتاب (چاپ دیجیتال)
به‌طور معمول اولین انتخاب و بهترین انتخاب برای چاپ اولین کتاب شعر نویسندگان، چاپ دیجیتال کتاب است، زیرا این امکان را می‌دهد تا با چاپ شعر در تعداد محدود بتوانید بازار هدف خود و میزان محبوبیت کتاب شعرتان را محک بزنید.
در چاپ دیجیتال حداقل تعداد کتابی که می‌توانید به چاپ برسانید 20 جلد است. چاپ دیجیتال کتاب روشی است که برای چاپ ونشر کتاب در تعداد محدود از آن استفاده می‌گردد.

چاپ و نشر کتاب شعر در هر تعدادی
چاپ 20 تا 500جلد کتاب (چاپ دیجیتال)
به‌طور معمول اولین انتخاب و بهترین انتخاب برای چاپ اولین کتاب شعر نویسندگان، چاپ دیجیتال کتاب است، زیرا این امکان را می‌دهد تا با چاپ شعر در تعداد محدود بتوانید بازار هدف خود و میزان محبوبیت کتاب شعرتان را محک بزنید.
در چاپ دیجیتال حداقل تعداد کتابی که می‌توانید به چاپ برسانید 20 جلد است. چاپ دیجیتال کتاب روشی است که برای چاپ ونشر کتاب در تعداد محدود از آن استفاده می‌گردد.

چاپ بالای 500 جلد کتاب (چاپ افست)
برای چاپ در تعداد بیش از 500 جلد از چاپ افست کتاب استفاده می‌شود که در حال حاضر بهترین روش ممکن برای چاپ و نشر کتاب است. این روش برای کتاب‌هایی توصیه می‌شود که بخش عمده‌ای از فروش آن‌ها مسجل است. در این روش از دستگاه‌های صنعتی را برای چاپ استفاده می‌شود.

هزینه چاپ کتاب شعر چقدر است؟

در انتشارات حوزه مشق قرارداد بصورت سرمایه گذاری مولف انجام می شود. هزینه چاپ کتاب شعر به تیراژ، تعداد صفحات، کیفیت کاغذ، نوع جلد و … بستگی دارد.  در محاسبه قیمت کاغذ برای چاپ کتاب، بدون شک تعداد صفحات کتاب و نوع کاغذ تاثیر دارد.  برای کسب اطلاعات دقیق تر میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید.09191570936

چاپ کتاب شعر رایگان امکان‌پذیر است؟
این روزها با قیمت کاغذی که هر روز روند صعودی دارد و افزایش حقوق و دستمزد و اجاره بها، به نظر می رسد وعده ی چاپ رایگان کتاب بیشتر یک روش تبلیغاتی برای جذب مخاطب است. بعضا دیده شده برخی ناشران با ارزان جلوه دادن هزینه چاپ کتاب شعر ، هزینه چاپ کتاب شما را مرحله به مرحله دریافت می کنند!

به جای اینکه ریسک کنید و اشعار خود را در اختیار ناشرینی غیر معتبر قرار دهید بهتر است تا با ناشرینی همکاری کنید که سابقه چاپ بسیاری دارند و نویسندگان بسیاری با آن‌ها همکاری کرده‌اند.

مزایای چاپ کتاب شعر در انتشارات حوزه مشق

برای یک نویسنده و شاعر هیچ چیز باارزش‌تر از آن نیست که کتاب خود را به چاپ برساند و در اختیار دیگران قرار دهد. جدای از این، نگهداری و حفظ اشعار خود در چهارچوب یک کتاب به چاپ رسیده از دزدیده شدن آن نیز جلوگیری می‌کند. در واقع چاپ کتاب شعر بهترین شیوه برای حفظ و نگهداری حقوق مادی و معنوی اشعار شما است و موجب می‌شود تا اشعار شما به‌صورت رسمی در پایگاه‌های کتابخانه‌ ملی و وزارت ارشاد به ثبت برسند و در آینده‌ کسی نتواند آنها را به‌صورت کتاب و یا در آثاری همچون ترانه و موزیک خود (به شکل ترانه) بدون اطلاع شما استفاده کرده و به نام خود ثبت کند.

انتشارات حوزه مشق در تمام مراحل چاپ کتاب شعر شامل تایپ، ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد، اخذ کلیه مجوزها و ورود به بازار در کنار شعرای عزیز آماده خدمات رسانی است. حتی بعد از چاپ کتاب شعر، ما شما را تنها نمیگذاریم و تمام تلاش خود را جهت شناساندن اشعار شما به مخاطببین خواهیم کرد.

کمترین زمان
انتشارات حوزه مشق با چاپ صدها نسخه کتاب شعر، کوتاهترین مسیر را برای اخذ مجوزهای لازم و آماده سازی کتاب طی خواهد کرد.

بالاترین کیفیت چاپ
کارشناسان ما حساسیت زیادی روی نوع صفحه بندی و اننتخاب بهترین کاغذ برای چاپ دارند. از این رو با مشاوره های رایگان و تخصصی بهترین گزینه ها را انتخاب خواهید کرد.

قیمت مناسب
قبل از شروع روند کار نشر و چاپ، میتوانید با استفاده از سیستم محاسبه آنلاین چاپ دیجیتال کتاب و دیگر خدمات، تمامی هزینه ها را بطور دقیق و به روز محاسبه و مقایسه کنید.

انتشار الکترونیکی
بعد از طراحی جلد کتاب، طرح جلد کتاب جهت اخذ مجوز برای وزارت ارشاد ارسال می‌گردد تا با قوانین ارشاد مغایرت نداشته باشد.

تولید نسخه صوتی
شما میتوانید با انتخاب گوینده مورد نظر خود از میان بسیاری از گویندگان انتشارات حوزه مشق ، نسخه صوتی  کتاب شعر خود را تولید کنید.

آیا می‌توان چاپ کتاب شعر فوری انجام داد؟
بله، در صورت همکاری با انتشارات حوزه مشق ، شما می‌توانید با درخواست چاپ فوری کتاب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراحل چاپ و نشر کتاب خود را طی کنید.
چاپ فوری کتاب یکی از نقاط برتر انتشارات حوزه مشق می‌باشد که با استفاده از تجهیزات و منابع تخصصی که در اختیار دارد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن کتاب شما را به چاپ برساند.

سوالات متداول شاعران  برای چاپ کتاب شعر

چگونه کتاب شعر چاپ کنیم؟

ابتدا بخشی از اشعار خود را برای ما بفرستید تا آثر شما را از حیث ادبی و فنی مورد بررسی قرار داده و نکات مهم چاپ را به اطلاع شما برسانیم. پس از آن مشاوران ما با شما در ارتباط بوده و از نحوه محاسبه هزینه‌ها و دریافت خدمات مختلف چاپ و نشر مطلع خواهیدشد.

کدام نشر را برای چاپ کتاب شعر انتخاب کنیم؟

اول باید مطمئن شوید که ناشر مورد نظرتان شما را در جریان تمامی مراحل اخذ مجوزها و چاپ خواهد گذاشت. همچنین نمونه کتاب‌های پیشین ناشر را از لحاظ کیفیت کاغذ، چاپ، طراحی جلد، صفحه‌آرایی و… بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که کتابتان با کیفیت بسیار بالا به چاپ خواهد رسید.

نحوه ویراستاری کتاب شعر به چه صورت است ؟

به‌طور معمول کتاب شعر ویراستاری نمی‌شود زیرا ممکن است به متن آن لطمه وارد گردد؛ اما در صورتی که کارشناسان نشر تشخیص دهند شعر به گونه‌ای است که ممکن است موفق به دریافت مجوز چاپ نشود، با نظارت شاعر ویرایش انجام می‌شود.

شعر نو رو هم میتونم چاپ کنم ؟

بله، شما میتوانید هر نوع شعری که دارید را (در صورت دریافت مجوزها) به چاپ برسانید

کتاب شعر باید چند صفحه باشد ؟

تعداد صفحات کتاب شعر محدودیتی ندارد

چجوری کتاب شعر رو بررسی می‌کنید که برای چاپ مناسب است یا خیر؟

اشعار شما به لحاظ محتوایی و  آرایه  های ادبی بررسی شده و در صورت صلاحیت چاپ هماهنگی‌های لازم با شما انجام می‌گیرد.

خدمات ما شامل چاپ کتاب‌های شعر، داستان، رمان، دلنوشته، کتاب کودک، ترجمه و تبدیل پایان‌نامه به کتاب است. شما هم اگر رویایی در سر دارید، با ما در تماس باشید:

📞 09191570936
📞 09393353009

انتشارات حوزه مشق؛ جایی برای رویش، قلم و جاودانگی.

 

https://hozeyemashgh.ir

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *