index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی مجله کشف استعداد برتر با آقای متین انصاری _انتشارات حوزه مشق

۱.ضمن معرفی خودتون ، توضیح مختصری در مورد نوع فعالیت هنری که در حال حاضر به آن اشتغال دارید برای خوانندگان بنویسید.  متین انصاری هستم و در حال حاضر در بازیگری مشغول به فعالیت و کسب تجربه‌ام.

۲.از چه سنی به طور جدی به این هنر علاقمند شدید ؟  از سال های ابتداییِ دبستان علاقه مند بودم ولی از ۱۸ سالگی این علاقه خیلی جدی تر شد.

۳.چند وقته که به این کار مشغولید؟ از تیرماه ۱۳۹۷، یعنی تا الان تقریبا نزدیک به ۵ سال

۴. آیا رشته ی تحصیلیتون مرتبط هست و از نظر شما تحصیلات آکادمیک در این زمینه تا چه حد می تونه موثر باشه؟  قبلا مرتبط نبود(کاردانی گرافیک دارم)، ولی در حال حاضر در مقطع کارشناسی، بازیگری

می خونم ، به عقیده ی من، رشته ی های هنری و

به ویژه بازیگری بیشتر به تجربه‌ی عملی نیاز داره تا سواد تئوری، البته اصلا مخالف و نافیِ تحصیلات آکادمیک تو این رشته نیستم.

بیشتر فکر می کنم سواد تئوری و تجربه ی عملی مکمل هم هستن.

۵.دلیل اصلی گرایش شما به این هنر چی بوده و هست؟ شهرت، درآمد یا چیز دیگه ای؟  دلایل اصلی که باعث شد بازیگری رو شروع کنم، یک، اشتیاقی بود که از دوران کودکی به این هنر داشتم و دو، محبوبیت ولی دلیلی که باعث شد این آغاز رو ادامه بدم و فعالیت کنم اینه که از تجربه کردن زندگی کرکترهای مختلف لذت می برم و این باعث میشه تو هر پروژه‌ای یک مدل جدید به زندگی نگاه کنم.

ضمن اینکه هنوز هم اون علاقه و اشتیاق دوران کودکی نسبت به بازیگری رو چه بسا بیشتر از قبل دارم.

۶.اولین اثر هنری تون رو یادتون هست؟ چی باعث شد به ذهتون برسه به این هنر به عنوان حرفه و شغل نگاه کنید؟  بله، نمایشنامه خوانی “هنر خوب و قشنگه اما درد داره” به کارگردانی استادم آقای بهرام بهبهانی عزیز. علاقه و اشتیاق

۷.تا چه حد از ایده ها و طرح های دیگران الگو برداری میکنید ؟

سعی می کنم کارهای متفاوت رو ببینم، یاد بگیرم و در قالب و استایل خودم متینیزه‌ش کنم

(متینیزه–» ایجاد سبک شخصی متین(خودم)، براساس الگوهای بیرونی)

۸. برای خلق آثارتون بیشتر به علاقه ی خودتون توجه دارید یا اقتضای علاقه مندان و خریداران؟

ترجیح میدم تجربه ی بیشتری تو هنر بازیگری کسب کنم، بعد به این سوال جواب بدم. حس میکنم الآن جواب درست و واضحی برای این سوال ندارم.

۹.آیا تا به حال به طور جدی به عنوان منبع درآمد در آینده به این حرفه توجه داشتین یا از نظر شما نگاه هنرمند نباید یک نگاه مادی گرا باشه و …. ؟

تا این لحظه به طور جدی به عنوان منبع درآمد در آینده بهش نگاه نکردم. به عقیده ی من، هنرمند اگر فول تایم، خودش و زندگیش رو وقف هنرش کنه، احتمالا فرصت دیگه ای برای کسب درآمد از راه های دیگه نداره،

پس می‌تونه به عنوان شغل هم به هنرش نگاه کنه. اما هنرمندی که بصورت پارت تایم یا پاره وقت خودش رو مشغول فعالیت هنری می‌کنه، این فرصت رو داره که اگر از هنرش به درآمد نرسید، در کنارش شغل دیگه‌ای هم داشته باشه.

۱۰.یکی از کارهاتون که از نظر خودتون رضایت بخش هست رو  معرفی کنید ؟

دوست ندارم فقط یک کار رو اسم ببرم چون من همه‌ی کارهای اولم رو دوست دارم، اولین نمایشنامه خوانی(هنر خوب و قشنگه اما درد داره، اولین تئاتر(چلتیکه) و اولین فیلم کوتاهی که بازی کردم(خواب خاکستری، که البته هنوز اکران نشده).

۱۱.در انتها از شما می خواهیم اگر نظر یا پیشنهادی  برای خوانندگانی که به تازگی قصد ورود به این عرصه را دارند در ذهنتان هست ارائه دهید.  بازیگری مقصد نیست، بازیگری یک مسیره، سعی کنیم از مسیر لذت ببریم.

💎🌹💎🌹💎🌹💎🌹💎🌹💎🌹💎🌹

 

انتشارات حوزه مشق ناشر برگزیده کشور در جایزه ملی کتاب سال جوانان شد.

https://hozeyemashgh.ir/?p=14243&preview=tru

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،کتاب کودک، کتاب کار،ترجمه کتاب، سفرنامه،زندگینامه،نمایشنامه،فیلمنامه و… با شرایط ویژه  و تبدیل پایان نامه ارشد و رساله دکتری به کتاب با بهترین شرایط و اکسپت مقاله همایشی، کنفرانسی در یک هفته در

انتشارات بین المللی حوزه مشق

به مدیریت دکتر فردین احمدی

https://hozeyemashgh.ir

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *