index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی مجله کشف استعداد برتر با خانم نادیا عباسی از هنرمندان انتشارات حوزه مشق

۱/لطفاً خودتون رو برای مخاطبین ما معرفی کنید نادیا عباسی هستم متخلص به ققنوس  البته در برخی از مکان ها دوستان و همکاران بنده را شهرزاد هم خطاب میکنند.متولد ۲۴ شهریور سال ۱۳۸۴ از آذربایجان شرقی. شهرک سهند علاقمند به ادبیات و کارهای پژوهشی در حوزه های مختلف  از جمله کارآفرینی ، هوافضا ، هنر و طراحی ،کدنویسی و عاشق یادگیری زبان های مختلف

۲/علاقه ی شما به ادبیات از چه زمانی شروع شد؟ همه ما با رسالت و هدف خاصی به این جهان گام گذاشته ایم و باید سعی کنیم رسالت خود را یافته و به آن بال پرواز و حقیقی شدن بدهیم و من از زمانی که خواندن و نوشتن هم بلد نبودم علاقه ام به ادبیات شروع شد و همیشه در کنار نقاشی ، شعر هایم را سروده و مادر مهربانم آنها را برایم می‌نوشتند.

۳/از چه زمانی شعر گفتن برای شما جدی شد؟ تقریبا از دوران آغاز و شیوع بیماری کرونا شعر گفتن برای من معنای دیگری پیدا کرد. بااینکه قبلا هم این کار را انجام می‌دادم ولی در این تایم ، تنها روحم با شعر آرامش پیدا می‌کرد.

۴/نظر خانواده در مورد شعر گفتن شما چه بود؟ در طی تمام مسیر زندگی ام ؛ خانواده ام چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ معنوی در کنارم بودند و وقتی شعر گفتن برایم جدی تر شد هر بار شعر های جدیدم را به ویژه برای مادرم می‌خواندم و ایشان با علاقه بسیار به من گوش می‌سپردند و تشویقم می‌کردند و من هیچگاه نمیتوانم این لطف و محبت بی دریغ پدر و مادرم را جبران کنم و همیشه عاشقانه ستایششان میکنم.

۵/در چه قالب هایی شعر میگویید ؟ بیشتر در قالب نیمایی و سپید ولی در قالب های سنتی و قافیه دار هم شعرهایی مینویسم و عاشق شعرهای قدیمی هستم.

۶/در بین شاعران بعد از انقلاب کدام را موفق میدانید؟ گرچه تمامشان ستودنی هستند ولی حداقل برای من شعر های آقای احمد شاملو . مهدی اخوان ثالث . قیصر امین پور و…. همه و همه بسیار انگیزه بخش و در بسیاری از موارد دلیل حال خوب من بودند.

۷/به نظر شما شعر گفتن قابل یاد گرفتن  یا ذاتی است؟ زمانی که همکلاسی هایم شاعر و نویسنده بودن مرا فهمیدند در بسیاری از کلاس ها از اساتید این سوال را پرسیدند و پاسخشان این بود که این موضوع امری ذاتی ست و ممکن است بعضی ها در کلاس های مختلف شرکت کنند ولی نمیتوانند به درستی پیشروی کنند  به نظر من هم این موضوع ، بیشتر امری ذاتی ست.

۸/موضوعات و مضامین اشعار شما بیشتر چیست؟ در مورد موضوعات مختلف  شعر نوشته ام ولی بیشتر در رابطه با عشق و ستایش تنها خالق یگانه عالمی و مخلوقات وی و همچنین احساساتی که انسان در هر دم از زندگی می‌تواند آنها را تجربه کند.

۹/آثار چه شاعرانی را بیشتر مطالعه میکنید و در سرودن تحت تاثیر کدام شاعر هستید؟ عاشقانه شعرهای حضرت مولانا ، فیض کاشانی ، احمد شاملو ، هوشنگ ابتهاج، شکسپیر، مهدی اخوان ثالث ، نیما یوشیج و باباطاهر مطالعه میکنم گرچه با مطالعه اشعار آنها ، با دیدگاه بهتری اشعارم را می‌نويسم ولی سعی میکنم موارد نوین و جدیدی را سروده و ارائه دهم.

۱۰/به عنوان شاعر جوان انتظار دارید در شعر به چه افقی دست پیدا کنید؟ با تمام وجود در حوزه ادبیات فعالیت خواهم کرد و علاوه بر کمک  و همراهی به عاشقان ادبیات شاید در این میان به مرید قلبی تمام شاعران که ماندگاری و جاودان بودن هست،برسم.

۱۱/چه آثاری از شما به چاپ رسیده و در چه جشنواره هایی شرکت کرده و برگزیده شده اید؟ کتاب قلم، دیوار، پنجره…(که یک کتاب شعر ۳۰۰ صفحه هست)  و  کتاب خلوتی پر معنا (که نثر آمیخته به نظم هست)  پیش از کرونا که هنوز این امر برایم جدی نبود در مسابقات پژوهشسرا ها و مدارس در  مراحل کشوری قبول شده بودم و رتبه های اول در متون نثری و شعر را کسب کرده بودم.

۱۲/انجمن ها چه تاثیری بر شعر شما گذاشته است؟ پس از چاپ کتاب هایم  با افراد و انجمن های بسیاری آشنا شدم که هر کدام فرموده اند که در حوزه های مختلف به من کمک خواهند کرد.   و در آخر  گرچه من می روم اما به جهان خواهد ماند به یقین تا به ابد قصه و افسانه من…!

 

💎🌹💎🌹💎🌹💎🌹💎🌹💎🌹💎

انتشارات حوزه مشق ناشر برگزیده کشور در جایزه ملی کتاب سال جوانان شد.

https://hozeyemashgh.ir/?p=14243&preview=tru

چاپ انواع کتاب:  شعر،داستان،دلنوشته،رمان،کتاب کودک، کتاب کار،ترجمه کتاب، سفرنامه،زندگینامه،نمایشنامه،فیلمنامه و… با شرایط ویژه  و تبدیل پایان نامه ارشد و رساله دکتری به کتاب با بهترین شرایط و اکسپت مقاله همایشی، کنفرانسی در یک هفته در

انتشارات بین المللی حوزه مشق

به مدیریت دکتر فردین احمدی

https://hozeyemashgh.ir

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *