index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفتگو با زهرا اصغری

صفحه اصلی

1/لطفاً خودتون رو برای ما معرفی کنید؟سلام من زهرا اصغری سلمان هستم چهل و شش سالمه لیسانس زمین شناسی دارم.

 

۲/علاقه شما به ادبیات از چه زمانی شروع شد؟یکم کلیشه ای هست ولی من از زمان کودکی به ادبیات علاقه داشتم یادمه کلاس چهارم بودم فارسی قرآن رو خوندیم و پدرم قصه گوی خوبی بود و همیشه من و بقیه خواهر برادرهامو با افسانه های زیباش که سینه به سینه از پدرش شنیده بود میخابوند.من زمان کودکی با بچه های دیگه فرق داشتم و همیشه کتاب می‌خوندم.پدرم کتاب زیاد داشت و من همه رو خوندیم.و توی یه دفتر قصه نوشتم و با نقاشی و عکس چسبوندن روش یه کتاب ساختم.

 

۳/از چه زمانی نویسندگی برای شما جدی شد؟حدود بیست سال پیش وقتی دخترم رو برای ثبت نام کلاس نقاشی به فرهنگسرا بردم کلاسهای داستان و شعر رو در فرهنگسرای بهاران دیدم و ثبت نام کردم و با استادهای زیادی کار کردم .

 

۴/نظر خانواده در مورد نویسندگی شما چی بود؟من همیشه مورد حمایت خانواده بودم.

 

۵/در چه زمینه های داستان مینویسید؟بیشتر واقع گرای اجتماعی می‌نویسم اما داستانهای علمی تخیلی و افسانه هم دارم.

 

۶/در بین نویسندگان بعد از انقلاب کدام را موفق میدانید؟البته که استاد عزیزم محمد رضا گودرزی که خیلی زحمت من رو کشیدن. و زویا پیرزاد رو هم دوست دارم و برای نویسنده کتاب سهم من خیلی ارزش قایل هستم.

 

۷/به نظر شما نویسندگی قابل یاد گرفته یا ذاتی؟

البته تمرین و ممارست در هر کاری خیلی مهمه اما برای خود من انگار نوشتن و خواندن توی ذره ذره وجودمه از زمان کودکی هرجا روزنامه می‌دیدم خیلی خوشحال میشدم چون چیزی برای خواندن گیر آورده بودم اما از همه مهمتر کشف استعداد هست و پرورش استعداد.

 

 

۸/موضوعات و مضامین داستانهای شما بیشتر چیست؟روزمرگیها و دغدغه های زندگی.

 

۹/آثار چه نویسندگانی را بیشتر مطالعه میکنید و در سرودن تحت تاثیر کدام شاعر هستید؟بیشتر آثار نویسندگان قدیم مثل صادق هدایت و صادق چوبک و ابراهیم گلستان رو دوست دارم و شعرهای اخوان ثالث.

 

۱۰/به عنوان نویسنده جوان دوست دارید در شعر به چه افقی دست پیدا کنید؟ البته من دوست دارم چه در شعر و چه در داستان بتونم اثری داشته باشم که اگر چند بار بخونیش دوباره و دوباره دلت بخواد یک بار دیگه بخونیش و حداقل چند اثر این مدلی داشته باشم.

 

۱۱/چه آثاری از شما به چاپ رسیده و در چه چشنواره هوایی شرکت کردید و برگزیده شدید؟داستان و شعرم در مجله و روزنامه چاپ شده و وبلاگ داستان دارم و جوایز زیادی از جشنواره های آن زمان از فرهنگسرا گرفتم .

 

۱۲/انجمن ها چه تاثیری بر داستان شما گذاشته است؟خب همانطور که گفتم قرار گرفتن در محیط ادبی و تعامل با اهل ادبیات استعدادهای انسان رو شکوفا می‌کنه.

 

در پایان یکی از اثارتون رو برای ما بخونید؟مجال داستان نیست یک دلنوشته تقدیمتون میکنم به نام زندان گرد

شب را تا صبح می‌بارم

صبح را تا امتداد شب میکشم

روزها و شبهایم مدام همدیگر را در آغوش میکشند

تا در این زندان گرد روزهای عمرم چوب خط اریب بخورند

تا برسد روزی که با لباس سفید با خاک سیاه همبستر شوم

❤️

انتشارات بین المللی حوزه مشق

چاپ انواع کتاب

صفحه اصلی

با مدیریت دکتر فردین احمدی

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *