index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

قلم شما

گفت و گوی صمیمی با بانوی هنرمند زینب دانائی فر از هنرمندان انتشارات حوزه مشق

بنام خداوند جان آفرین/ حکیم سخن در زبان آفرین

1. خودتان را برای مخاطبان مجموعه بزرگ حوزه مشق معرفی کنید:

زینب دانائی فر، (دانشجوی دکتری-رشته علوم و قرآن حدیث- دانشگاه یزد)

2. لطفاً درباره تخصص و حوزه پژوهشی خود توضیح دهید. چگونه به این حوزه علاقه‌مند شدید و چه تجربه‌هایی در آن دارید؟

پژوهشگر فردی است که با استفاده از روش های علمی درصدد رسیدن به شناختی تازه از مسائل و مفاهیم مختلف است.
پژوهش در هر موضوعی به هر شکلی که انجام شود، در جهت توسعه دانش درباره موضوع هایی است که با آنها سر و کار داریم. به گونه ای که اگر پژوهشی صورت نگیرید در واقع دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار رکورد میشود..!
بنده در پژوهش هایی که مربوط و در راستای رشته علوم و قرآن حدیث است تخصص دارم، رشته علوم و قرآن از جمله رشته هایی علوم اسلامی است که به مطالعه و تحلیل و تفسیر قرآن و احادیث ائمه ی اطهار (ع) می‌پردازد. و در این حوزه شبهات بسیار زیاد و اختلاف نظر هایی وجود دارد که بنده علاقمند هستم برای رفع تعارض بین نظرات به تحقیق و پژوهش بپردازم.

3. توضیح دهید که شما چه نوع پژوهش‌هایی انجام می‌دهید و برایتان چه اهمیتی دارند. آیا در حوزه‌های خاصی تخصص دارید؟

با توجه به رشته ی مورد نظر پژوهش هایی که مربوط به حدیث شناسی، تفسیر قرآن، علوم قرآنی است را به منظور توسعه دانش و فهم عمیق اصول دینی انجام میدهم. و از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که پژوهش تلاشی است برای یافتن بهترین راه حل های ممکن در جهت حل مشکلات در عرصه های مختلف.

4. چه مراحلی در انجام یک پژوهش را دنبال می‌کنید؟ لطفاً درباره روش‌شناسی و رویکردهایی که در پژوهش‌های خود استفاده می‌کنید، صحبت کنید.

پژوهش و تحقیق در هر رشته ای یه سری مراحل و فرایند مشترکی دارند از جمله انتخاب موضوع: که یکی از مهمترین مراحل تحقیقات به حساب می آید.
بیان مسئله: که در این مرحله باید موضوع به صورت واضح بیان شود.
پیشینه تحقیق: باید مقالات وتحقیقات مربوط به موضوع را پیدا کرد تا عنوان تازه و نوع آوری باشد.
تحقیق در رشته ما بیشتر به صورت توصیفی- تحلیلی و کتابخانه ای می باشد.

5. آیا با چالش‌های خاصی در حوزه پژوهشی خود مواجه شده‌اید؟ اگر بله، لطفاً درباره آنها صحبت کنید و بیان کنید چگونه با آنها مقابله کرده‌اید.

خب بی تردید وقتی ما درباره موضوعی تحقیق میکنیم که به نوعی تازه و نوع آوری داشته باشد به دنبال حل مسئله و شبهات هستیم، که یکی از مهمترین چالش ها، شبهاتی از قبیل تفکرات مستشرقان و ادیان مختلف درباره اسلام و قرآن و… با دلایل عقلی و نقلی با آنها مقابله می کنیم.

6. در نظر دارید چه اهدافی را در زمینه پژوهش خود دنبال کنید؟ آیا برنامه‌هایی برای آینده خود در این حوزه دارید؟

به جرات می‌توان گفت هر تحقیق و پژوهشی باید هدفی را دنبال کند چرا که وقت زیادی را صرف آن کردیم، پس بنابرابن مهمترین و اولین هدف از پژوهش دست یافتن به پاسخ سوالات ذهنی پژوهشگر است و علاوه بر این‌؛ کسی که قصد تدریس و هیئت علمی شدن را دارد می‌توان از آنها به عنوان رزومه استفاده کرد.

7. آیا تجربه‌های همکاری با دیگر پژوهشگران و تیم‌های پژوهشی را داشته‌اید؟ اگر بله، لطفاً درباره آنها صحبت کنید و تأثیر آنها را بر پژوهش‌هایتان بیان کنید.

بله
تجربه همکاری با دوستان و اساتید. یک مثال هست که میگن «کمال همنشینی در من اثر کرد» قطعاً همینطوره، چرا که ارائه و ابتکار علمی و پژوهشی از سوی برخی از دانشجویان و اساتید حکایت از آن دارد که به تحقیق اهمیت داده و بی تردید انگیزه ای برای سایر دانشجویان به همراه دارد.

8. چگونه می‌بینید که پژوهش‌های شما می‌تواند به توسعه و ترویج علم و فرهنگ کمک کند؟ آیا تلاش می‌کنید تا نتایج پژوهش‌هایتان را به عموم جامعه‌ی علمی و فرهنگی منتقل کنید؟

به کارگیری یافته های علمی و تشویق به آن در توسعه و ترویج علمی و فرهنگی بی تاثیر نیست. زمانی که پژوهشگر میتوان موثر باشد که مشکلی از جامعه را حل کرده باشد و برای تحقق اهداف آن، جامعه شرایط مناسبی را برای محققان فراهم کنید

9. بازخورد مخاطبان و جامعه‌ی علمی به پژوهش‌هایتان چگونه بوده است؟ آیا تجربه‌ها و بازخوردهای مثبت یا منفی، روی شما تأثیر می‌گذارد؟

بر خلاف سایر رشته ها رشته ی علوم قرآن از جمله رشته هایی است که می‌توان گفت عده کثیری از افراد به دلیل تنوع زیستی، باورهای دینی و ادیان و مذاهب تا حدودی با این رشته آشنایی اولیه و ابتدایی را دارند به همین خاطر مخاطبان زیادی اعم از مذهبی و غیر مذهبی را فرا می‌گیرد، که هم دارای بازخورد مثبت است و هم منفی…!

10. صحبت پایانی با مخاطبان حوزه مشق:

در نهایت کمال تقدیر و تشکر را دارم از آقای دکتر فردین احمدی و مجموعه انتشارات حوزه مشق که رسانه ای ترین انتشارات و نشر رتبه اولی در کشور ایران می باشد.
با آرزوی توفیقات روز افزون.

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

خانه

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

 

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *