index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با بانوی هنرمند الهام کاویانی_نشر حوزه مشق

انتشارات حوزه مشق

۱/لطفاً خودتون رو برای مخاطبین ما معرفی کنید.
به نام آنکه جان را فکرت آموخت
چراغ دل به نور جان برافروخت
با درود و مهر بیکران خدمت شما عزیزان ،الهام کاویانی هستم دبیر آموزش و پرورش

۲/علاقه ی شما به ادبیات از چه زمانی شروع شد؟ از کودکی علاقمند به کتاب ها و اشعار بودم اما اگر بخواهم جدی نگاه کنم زمانی که رشته ی ادبیات و زبان فارسی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

۳/از چه زمانی نوشتن برای شما جدی شد؟ زمانی که احساس کردم کمبود هایی وجود دارد که برایم دغدغه شده است همچون مشکلات جوانان و نوجوانان که ناشی از عدم آگاهی ایشان نسبت به فرهنگ غنی ایرانی و بومی است .

۴/نظر خانواده در مورد نوشتن شما چه بود؟ بسیار مشوق و پیگیر.با راهنمایی های ایشان برای نوشتن مصمم تر شدم.

۵/در چه سبکی مینویسید ؟ بیشتر رئالیستی .واقعیت های موجود در جامعه.

۶/در بین نویسندگان کدام را موفق میدانید؟ زویا پیرزاد ، نادر ابرهیمی،مصطفی رحماندوست
،

۷/به نظر شما نوشتن قابل یاد گرفتن یا ذاتی است؟ به نظر من بخشیش بر میگرده به توانایی های درونی و ذاتی و آنچه که از تجربه و زیستن نشات گرفته اما نوشتن مهارتی است که میتوان با یادگرفتن پرورش و شاخ و برگ داد و گاهی باید آنرا کشف و شکوفا کرد .البته شناسایی ورسیدن به باور در این زمینه بسیار مهم تر است.

۸/موضوعات و مضامین نوشته شما بیشتر چیست؟ موضوع های فرهنگی،تربیتی،آداب و رسوم،قدردانی از پیشکسوتان .

۹/آثار چه نویسندگانی را بیشتر مطالعه میکنید و در نوشتن تحت تاثیر کدام نویسنده هستید؟ خب من اثار مختلفی از نویسنده های گوناگون را دنبال میکنم اما نوشته های آقای نادر ابراهیمی و مطالب روان شناسی را خیلی دوست دارم .

۱۰/به عنوان نویسنده انتظار دارید در نوشتن به چه افقی دست پیدا کنید؟ امیدوار هستم مردم سرزمینم به یک آگاهی دست بیابند که به کتاب به عنوان یک نسخه چاپی نگاه نکنند چرا که درون این کاغذها گنج بزرگی نهفته است .من دوست دارم دختران سرزمینم بیشتر از آنچه که باید خودشان را باور داشته باشند و به یک آگاهی برسند که بتوانند به کمک آن زندگی شان را دگرگون کنند همچنین امیدوار هستم روزی برسد که فقر فرهنگی به کمترین مقدار ممکن در کشورمان برسد و هر کسی جایگاه خودش را بداند .

۱۱/چه آثاری از شما به چاپ رسیده و در چه جشنواره هایی شرکت کرده و برگزیده شده اید؟ فعلا این کتاب جز اولین کتاب چاپ شده ام به حساب می آید اما امیدوارم به یاری خداوند کتاب های دیگری نیز چاپ کنم.

۱۲/انجمن ها چه تاثیری بر نوشتن شما گذاشته است؟ خب من هر هفته در انجمن ادبی خرد شرکت میکنم اما هیچگاه به کلاس یا انجمن نویسندگان نرفتم و هر چه را که نوشتم به طور غریزی و بخش بزرگی از آن از آنچه که خوانده ام به دست آمده است .

در پایان یک بخش از نوشته تون رو برای ما بخوانید.
لالایی هایی که مادران برای کودکان خود زمزمه می کنند خود جز اولین موسیقی کلام و نخستین نغمه های زنان هستند.نغمه هایی که موسیقی مشترک تمامی زنان با زبان و لهجه های مختلف است و زنان بنیان گذار آن بوده اند.می توان این موسیقی آواها را به جرات موسیقی زنان نام نهاد.
دایه ام هرگز به مکتبی نرفته بود تا ترانه بسازد و آن را بازخوانی کند ولی ریشه در خویش ،ترانه ها را به خاطر سپرده بود.او هر کدام از ترانه های لالایی ،ترانه های شادی زا و سوگ آفرین را به جای خود می خواند

 

 

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

https://ketabbaz.hozeyemashgh.ir

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.    ۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

 

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *