index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با بانوی هنرمند نرجس جعفری _نشر حوزه مشق

 

 

 

 

لطفا خودتان را برای مخاطبان مجموعه بزرگ حوزه مشق معرفی کنید ؟

به نام ایزد منان ، خالق عشاق . اینجانب نرجس جعفری هستم فارغ التحصیل از مکتب عشق ، رآمش ! یعنی آرامش ، یعنی شادی ، یعنی موسیقی و آوا که من این موسیقی رو با سازی به نام عشق یاد میکنم و دوستان هم در فضای مجازی  با نام رامش در خاطر آنها یاد میشوم . متولد 11 / 12 / 1384 از شهر امام خوبیها ، امام رضا ، استان خراسان رضوی .که چند سالی هست که نوشتن رو به صحبت کردن ترجیح میدم و اینجوریه که صدای قلبم با صدای مردم و آنچه مینویسم یک صدا شده . از مجموعه کتابهایم میتوانم کتاب شعر مشترک اُشهن و کتاب شعر مشترک چیترا به سرپرستی سرکار خانم پریا کیانی بختیاری اشاره کنم و اکنون نیز در حال تکمیل کتاب های دیگرم می باشم و محصل نیز هستم و در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل میکنم و دغدغه ی کنکور و ورود به دانشگاه را دارم .

چگونه به این نوع نوشتن علاقه‌مند شدید و چه تجربه‌هایی در این زمینه دارید؟

احساس میکنم دلنوشته یه سبک از نوشته هایی است که مخاطب بهتر میتونه باهاش ارتباط برقرار کنه و همیشه تصور من اینه که ساعت ها نشستم پای صحبت کسی و گوشم و دادم به صدای قلب آدمی و بعد برای حال خوب او و همدرد شدن با او شروع کردم به قلم زدن و احساس میکنم یه سری درد ها مشترکه بین ادما وحرف دل قشر زیادی از جامعه خواهد بود و فرصتی میشه برای من که هم درد بودن و هم صدا بودن خودم رو با صدای مردمم ، با قلمم به اونها اعلام کنم .
و حالا شما تصور کنید تعداد زیادی از یه جامعه داره حالشون با نوشته تو حتی برای چند دقیقه خوب میشه و این چیزی جز یه تجربه شیرین چی میتونه باشه ؟ !

به اشتراک بگذارید که چه چیزی شما را به نوشتن دلنوشته‌ها ترغیب می‌کند . آیا دلایل خاصی وجود دارد که شما را به نوشتن در این سبک الهام می‌دهد ؟

حرف های نگفته ، صداهای خفه شده و درد مردمم و هر آنچه که نیاز دارند در شرایط سخت از یه همدرد و هم صدا بشنوند منو به نوشتن ترغیب میکنه و صد البته که نوشتن راجب نیمه دیگری همیشه وجود مرا لبریز از عشق و سرشار از مهر کرده است دلیل خاصی که نیست ولی احساس میکنم  این سبک از نوشتن مسافت کوتاه تری بین قلب خواننده با ذهن منه نویسنده فاصله داره .

کاربرد دلنوشته‌ها در فرهنگ و ادبیات چه نقشی ایفا می‌کند؟ به نظر شما چرا این نوع نوشته‌ها جذابیت خاصی برای خوانندگان دارند؟

بنظرم همه چیز رو پر معنا تر میکنه و نویسنده ی متن های دلنوشته همانند یک راوی ، روایت کننده داستانی با ژانر مختلف هستند که سعی دارند موضوع خاصی که از دل یک داستان بیرون کشیده شده رو برای مخاطب تشریح کنند چون مخاطب احساس میکند یک نفر قبل از نوشتن یک متن ، پای صحبت او نشسته و حالا سعی بر همدردی با او داره و حس نزدیک تری با قلم نویسنده میکنه ، تمام هدف من از نوشتن این سبک از نوشته ها همین بوده و بس !

آیا دلنوشته‌های شما تمرکز خاصی دارند؟ آیا در موضوعات خاصی تخصص دارید یا به مسائل گوناگونی می‌پردازید؟

من تمام هر چیزی که احساس میکنم باید شنیده بشه و مخاطب نیازه بشنوه رو قلم میزنم و سعی ام بر این بوده وسیله ای باشم برای انتقال عاشقانه هایم و همچین نوشته هایم مرهمی باشد برای درد های مشترک خودم و مخاطبم !

چگونه از تجربه‌ها ، احساسات و دیدگاه‌های شخصی خود برای ایجاد ارتباط با خوانندگان استفاده می‌کنید؟ آیا این نوع نوشته موجب ارتباط عمیق‌تری با خواننده می‌شود؟

من قبل از نوشتن هر نوشته ام کاملا به این موضوع واقف میشم که ایا مخاطب من پس از خوندن نوشته من به دنبال تایید سخن من در زندگی شخصی خودش هست یا خیر ، آیا جامعه و خواننده اون رو یه سخن کلیشه ای یا یه موضوع خوشایند با احوالشون میدونند ؟! بعد دست به قلم میشم و این موضوع بسیار به من در این حیطه کمک کرده است صد درصد ، من احساس میکنم دوست ها و همدلان بسیاری به واسطه این نوع قلمم یافتم و خب برای من واقعا خوشایند و بسی جذاب بوده و این نشون میده قلم من برای ارتباط هر چند قوی تر با مخاطبم تمام تلاشش روکرده و سپس موفق عمل کرده !

آیا با چالش‌هایی در ایجاد دلنوشته‌ها مواجه شده‌اید؟ اگر بله، لطفاً درباره آنها صحبت کنید و بیان کنید چگونه با آنها مقابله کرده‌اید.

خب البته که هر نویسنده ای از اغاز با چالش هایی مواجه شده اما اگر من بخوام از چالشی که هنوز قبل از نوشتن هر دلنوشته با اون مواجه ام صحبت کنم باید به سنجیدن میزان رضایت  مخاطب از طرز تفکر من و واکنش من نسبت به موضوع های مختلف اشاره کنم که چقدر این نوشته من میتونه با سخن خواننده مطابقت داشته باشه و چقدر میتونه جزوی از زندگی گذشته یا حال یا اینده او باشه و چقدر میتونه داستان زندگی هرکدومشون رو برای چند لحظه جلوی چشماشون به تصویر بکشه و احساس همدردی باهاشون داشته باشم !

 

چگونه می‌بینید که دلنوشته‌های شما می‌توانند به توسعه و ترویج فرهنگ ادبیات کمک کنند؟ آیا تلاش می‌کنید تا نوشته‌هایتان را به عموم جامعه فرهنگی منتقل کنید؟

نویسنده سعی میکنه با قلمش ادبیات و کلامی رو به جامعه منتقل کنه که در راه توسعه و ترویج فرهنگ یک ملت کمک شایانی کنه و خوب این رسالت یک نویسنده است و منم از این قاعده مستثنی نیستم !

آیا تجربه‌های همکاری با دیگر نویسندگان، انتشارات یا وب‌سایت‌های فرهنگی داشته‌اید؟ اگر بله، لطفاً درباره آنها صحبت کنید و تأثیر آنها را بر نوشته‌هایتان بیان کنید ؟

بله اولین تجربه ی من در مسیر نویسندگی کتاب شعر مشترک اُشهن بوده و همکاری من با انتشارات حوزه مشق از همان زمان آغاز شده و در مسیر نویسندگی همکاران با استعداد و هنرمندی را دارم و از همکاری با آنها بسیار خرسندم و اشاره دیگرم به کتاب شعر مشترک چیترا با سردبیری سرکار خانم پریا کیانی بختیاری و جمع عزیزی از دیگر نویسندگان است که به کار بسیار موفق و حرفه ای تبدیل شده و همکاری من با انتشارات حوزه مشق همچنان ادامه خواهد داشت .

صحبت پایانی با مخاطبان حوزه مشق :

تمام سخن من با شما بزرگان ادب این است الویت زندگی خودتون حال خوب خودتون باشه که  آرزوی حال خوش مردمم ذکر هر روزمه و در پایان تشکر میکنم از مجموعه بزرگ حوزه مشق که این فرصت رو در اختیار بنده گذاشته اند تا بتوانم انچه برای گفتن با مخاطبانم باید بیان کنم را در این صفحه بازگو کنم !
الهی که همواره در پرتوی نور الهی بدرخشید .

ارادتمند شما نرجس جعفری

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

خانه

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

 

 

 

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *