index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با بانوی هنرمند افسانه بستامی _نشر حوزه مشق

۱_لطفا خودتان را برای مخاطبان مجموعه بزرگ حوزه مشق معرفی کنید ؟به نام خدایی که سرلوحه کتابش را مهربانی قرار داد،با سلام و ادب ؛افسانه بستامی هستم متولد ۱۹ اسفند ۱۳۶۰ از شهر خرم آباد ،در رشته مترجمی و آموزش زبان انگلیسی تحصیل کردم ومعلم هستم.
۲_چه چیزی شما را به نوشتن داستان علاقمند کرده است و چگونه شروع کرده اید ؟از همان دوران کودکی به نوشتن و داستان های کودکان و نوجوانان علاقه داشتم و همسرم در این راه مرا یاری کردند .
۳_آیا داستان نویسی برای شما یک هدف بلند مدت است یا یک هنر عاشقانه؟میشه گفت هر دو.
۴_چه عواملی در انتخاب شما برای نوشتن داستان ها موثر بوده اند؟عشق به فرزندان وطنم .
۵_فرآیند نوشتن داستان برای شما چگونه است؟آیا روش خاصی برای طراحی داستان ،توسعه شخصیت ها و ساختاردهی داستان دارید ؟هرزمان که حس نوشتن به من دست می دهد تا ساعتها می نویسم و خودم را به جای شخصیت های داستان قرار میدهم .
۶_آیا تجربیات شخصی خود را در داستان هایتان استفاده میکنید؟اگر بله،لطفا توضیح دهید ؟بله،مشکلاتی که سدّ راهم بوده اند و با آنها مقابله کردم را در داستانهایم گنجانده ام تا بتوانم تجربیاتم را در اختیار خوانندگان قرار دهم .
۷_داستان هایی که تا کنون نوشته اید ،کدامشان بیشترین تاثیر را بر خوانندگان داشته اند و چرا؟یک داستان نوشته ام و آنرا به دانش آموزانم داده ام و همگی از اینکه لطف و رحمت خداوند را در داستان متوجه شده اند بیشتر به خواندن این داستان ترغیب شده اند.
۸_آیا داستان هایتان هدفی خاص دارند؟آیا قصد ترغیب خوانندگان به تفکر،تامل یا تاثر را دارید؟بله،من دوست دارم که خوانندگان بدانند که در برابر سختی ها و اتفاقاتی که در زندگی آدمی می افتد ،دلسرد نشوند چرا که همواره بدانند زندگی ،صحنه یکتای هنرمندز ماست.
۹_چگونه موضوعات جدیدرا برای داستان هایتان انتخاب میکنید؟آیا موضوعات خاصی را ترجیح میدهید؟من سعی میکنم بیشتر نوشته هایم نکات آموزنده و امید به خداوند باشد و بچه ها آن را یاد بگیرند .
۱۰_چگونه با نقدها و بازخوردهایی که درباره داستان هایتان دریافت میکنید برخورد میکنید؟پذیرای هرنقدی هستم،نقدهای مخالف ،باعث میشود که بدانم کجای کارم اشتباه است و تا بتوانم آن اشتباه رابرطرف کنم .
۱۱_آیا همکاری با سایر نویسندگان یا ویراستاران برای شما جذاب است؟بله،باعث رد و بدل کردن اطلاعات همدیگر می شویم و این تعامل فرهنگی را دوست دارم.
۱۲_آیا از تکنیک ها و روش های خاصی در نوشتن داستان استفاده می کنید؟خیر،فی البداهه مینویسم ،وقتی احساس نوشتن دارم سعی میکنم در رویاهایم غرق شوم و بنویسم.
۱۳_چه نکاتی را به نویسندگان جوان توصیه می کنید که قصد داشته باشندداستان های خود را منتشر کنند؟از تلاش و کوشش خودشان تا عملی شدن آرزوهاشون دست برندارند و نوشتن را شروع کنند و در آخر نوشته های خود را به یک انتشاراتی معتمد بدهند .
۱۴_آیا در هنگام نوشتن،هدفمندی خاصی درنظر دارید ؟بله،هدفم انتقال نکات آموزنده و پویای ذهن خلاق کودکان و نوجوانان است.
۱۵_آیا از نویسندگان دیگربرای الهام گیری استفاده می کنید ؟با وجود اینکه زیاد کتاب مطالعه میکنم تا حالا پیش نیامده .
۱۶_چگونه با تغییرات جامعه و فرهنگ سازگار می شوید و آن ها را در داستان هایتان بازتاب می دهید ؟فرهنگ های جامعه ی ما زیاد هستند و بعضی از آنها هم ،غلط هستند ،من سعی میکنم چیزی را بنویسم که کودکان سرزمینم بیشتر پذیرای آن باشن.
۱۷_صحبت پایانی برای مخاطبان حوزه مشق:
اول از هر چیز از حسن انتخاب شما بزرگان ادب،که کتابهای نویسندگان این مجموعه بزرگ را برگزیده اید ،سپاسگزارم و بعد از مجموعه خوب و دوست داشتنی حوزه مشق تشکر می کنم که این فرصت را به بنده اختصاص دادند و توانستم کتابم را چاپ کنم ،همواره سرافراز و مانا باشید.

 

 

 

❤️❤️  روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق    https://ketabbaz.hozeyemashgh.ir      چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب   همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.   ۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶  ۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *