index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

شاعران و نویسندگان,قلم شما,گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با بانوی هنرمند مانا قصابیان _انتشاران حوزه مشق

لطفا خودتان را برای مخاطبان مجموعه بزرگ حوزه مشق معرفی کنید ؟

به نام خالق عشق مانا قصابیان هستم متولد 25 / 6 / 1373  در شهر بابل و ساکن پرند هستم . لیسانس علوم تربیتی و دارای سال ها سابقه ی کار با کودک  را دارم و همچنین در گذشته رمان ( جان چشمانت ) را به چاپ رساندم و در حال حاضر میتوانم به کتاب های شعر مشترکم به نام های ( چیترا ) و ( آیکال ) به سرپرستی خانم پریا کیانی بختیاری اشاره کنم ، و بسیار خرسندم که افتخار همکاری با انتشارات حوزه مشق را دارم .

چگونه به این نوع نوشتن علاقه مند شدید و چه تجربه‌هایی در این زمینه دارید؟

در هشت سالگی پشت ویترین مغازه ای که سر راه مدرسه ام بود عروسکی بود که دلبسته اش شده بودم و آرزوی داشتنش را داشتم ، شروع کردم به نامه نوشتن که خدای مهربونم کاری کن تا این عروسک زیبا برای من بشه ، از آغاز این نامه  ، نویسندگی برای من آغاز شد . نامه نگاری ، داستان های خیالی ، خاطرات روزانه ، دلنوشته ، تجربه های متعددی بود که در این سال ها نوشتم .

به اشتراک بگذارید که چه چیزی شما را به نوشتن دلنوشته‌ها ترغیب می‌کند . آیا دلایل خاصی وجود دارد که شما را به نوشتن در این سبک الهام می‌دهد؟

عشق ، دوستی ، محبت ، مهربانی ، امید

در تمامی لحظات زندگیم زمانی که سرشار این احساسات زیبا میشوم دست به قلم میبرم و می نویسم ، و جوهر نویسندگی من احساساتم است .

کاربرد دلنوشته‌ها در فرهنگ و ادبیات چه نقشی ایفا می‌کند ؟ به نظر شما چرا این نوع نوشته‌ها جذابیت خاصی برای خوانندگان دارند؟

دلنوشته ها احساسات متعدد آدمی است ، ما از شادمانی ها‌ و درد و رنج و تلخی هایی که میگذرانیم برای مخاطبان می نویسیم و این احساسات را به مرور همه چشیده اند ، پس بر دل نشیند آنچه از دل بر آید .

آیا دلنوشته‌های شما تمرکز خاصی دارند؟ آیا در موضوعات خاصی تخصص دارید یا به مسائل گوناگونی می‌پردازید؟

دلنوشته های من بیشتر به احساسات روزمره ی زندگی خودم مربوط است در هر حال و احساسی که باشم مطابق احساسم می نویسم ، روز هایی که شاد باشم صد البته که عاشقانه مینویسم و هرگاه تلخی ببینم قلمم هم به تلخی میچرخد .

چگونه از تجربه‌ها ، احساسات و دیدگاه‌های شخصی خود برای ایجاد ارتباط با خوانندگان استفاده می‌کنید ؟ آیا این نوع نوشته موجب ارتباط عمیق‌تری با خواننده می‌شود ؟

با بیان احساساتم در قالب کلمات با مخاطبان ارتباط بر قرار میکنم ، نوشتن از احساسات روزمره پل ارتباطی خوبیست با مخاطبین ، و ممکن هست کلمات من در قالب احساسی باشد که مخاطب من در آن لحظه تجربه  می‌کند .

آیا با چالش‌هایی در ایجاد دلنوشته‌ها مواجه شده‌اید ؟ اگر بله ، لطفاً درباره آنها صحبت کنید و بیان کنید چگونه با آنها مقابله کرده‌اید.

من به صورت متوالی سال ها هرشب  یک صفحه دلنوشته ، خاطره ، یادداشت روزانه می نوشتم اما با وارد شدن به دنیای تاهل زمانی که انواع احساسات را در بُعدی از زمان تجربه کردم دچار چالش بزرگی شدم که دیگر قادر به نوشتن نبودم و تصمیم گرفتم کمی به خودم فضا دهم سپس از موانع گذشتم و دوباره  شروع کردم به نوشتن خاطرات روزمره وعادت کردم به دوباره نوشتن و بعد خاطراتم را در قالب دل نوشته ، ‌نوشتم و با موفقیت آنها را به ثبت رساندم .

چگونه می‌بینید که دلنوشته‌های شما می‌توانند به توسعه و ترویج فرهنگ و ادبیات کمک کنند؟ آیا تلاش می‌کنید تا نوشته‌هایتان را به عموم جامعه فرهنگی منتقل کنید؟

تلاش به شناخته شدن در جامعه ی فرهنگی خواسته ی تمامی هنرمندان است و  برای من هم مهمترین دلیلم برای نویسندگی ، تاثیر گذاشتن روی دیگران است که بتوانم با نوشته هایم مسیر زندگی یک نفر را تغییر دهم ، یا باری از دوش احساسات سنگینی که قادر به بیان کردن نیست بردارم . و یا با نوشته هایم عشق را به زبانی زیبا تر به دیگران معرفی  کنم .

آیا تجربه‌های همکاری با دیگر نویسندگان، انتشارات یا وب‌سایت‌های فرهنگی داشته‌اید؟ اگر بله، لطفاً درباره آنها صحبت کنید و تأثیر آنها را بر نوشته‌هایتان بیان کنید.

من  در سال 1399 تجربه ی چاپ کتاب جان چشمانت را که یک رمان روانشناسی بر سبک عاشقانه  داشتم که در دنیای نویسندگی من تجربه ی بسیار شیرین و لذت بخشی بود که بتوانم  این مسیر نوشتن را ادامه دهم و اکنون بسیار خرسندم که کتاب های شعر مشترکم به نام های چیترا و آیکال به سرپرستی خانم پریا کیانی بختیاری و همکاری جمعی از دوستان گرامی در این انتشارات به چاپ رسیده است .

صحبت پایانی با مخاطبان حوزه مشق

افتخار بزرگیست همکاری با خانواده ی بزرگ هنری حوزه مشق امیدوارم روز به روز هنرمندان توانا ، و موفق به جمع نویسندگان اضافه شوند و دنیای امروزی را با بزرگ کردن خانواده ی نویسندگان بیشتر به سمت فرهنگ ، کتاب ، ادب ، سوق دهیم ،

با تشکر از حسن اعتماد و اطمینان شما بابت همکاری من در این انتشارات

 

 

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

https://ketabbaz.hozeyemashgh.ir

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

 

 

 

 

 

 

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *