index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی مجله کشف استعداد برتر با خانم مرضیه مومن پور _انتشارات حوزه مشق

لطفا خودتان را برای مخاطبان مجموعه بزرگ حوزه مشق معرفی کنید:
✨️درود و ارادت خدمت مخاطبان و دوستان محترم و همراه مجموعه ی وزین حوزه مشق ،بنده مرضیه مومن پور هستم متولد ۱۹/آذرماه/۱۳۶۷، تهران فارق التحصیل رشته ی هنر گرایش نگارگری(تلفیقی از فرش و مینیاتور ایرانی)،فرزند آخر خانواده هستم ودر حوزه ی موسیقی(ویولن)هم فعالیت دارم

معمولاً شاعران از کجا الهام می‌گیرند؟ آیا شما نیز الهام‌گیری‌های خاصی دارید؟
✨️از نظر من شعر برخواسته از روح و عمق احساسات نویسنده نشات میگیره و البته محیط پیرامون زندگی فرد هم بی تاثیر نیست برای من تجارب شخصی بیشترین دلیل نوشتن هست

شعر برای شما به عنوان یک شاعر چه معنا و ارزشی دارد؟
✨️شعر قداست و جایگاه ویژه ای در زندگی برای من داره از زمانیکه من(میم.مومن) در حال شکل گیری بود از خواندن شعر لذت می‌بردم و نوازشگر روحیات من بوده به قولی از دل برون آمده بر دل نشیند.

آیا شما فرآیند خاصی برای نگارش شعر دارید؟
✨️من بعد از اتمام نوشتن شعر و باصطلاح بیات شدن جز اشکالات تایپی و جا ب جا شدن بعضی کلمات تغییر عمده ای به نوشته نمی دم ،چون به این معتقدم که شعر من بیانگر احوال در زمانی مشخصه و بعضی اوقات با کمی تغییرات مفهوم شعر کاملا تغییر خواهد کرد.

طرح موضوعات در شعر برای شما چقدر اهمیت دارد؟ آیا موضوعاتی خاصی را ترجیح می‌دهید؟
✨️اولویت من در انتخاب موضوع نوشته ، تجربه و بیان احساسات با ریتم و اصولی شخصی بصورت شعر بیان شدن است.

چگونه با نقدها و انتقادات به شعر خود برخورد می‌کنید؟
✨️نقد و بررسی همیشه سازنده و مفید بوده و هست، البته اگر از سوی متخصص و اساتید مرتبط با موضوع باشد قابل پذیرش تر و در نهایت سبب رشد ، پرورش و نوشته ای بهتر خواهد شد.

شعر در معرض تغییرات جامعه و فرهنگ قرار دارد. آیا شما تأثیرات تغییرات اجتماعی و فرهنگی را در شعر خود احساس می‌کنید؟
✨️خیلی از نویسندگان و شعرا برای حس‌همزاد پنداری با جامعه موضوع اثر خود را به سمت مسائل و مشکلات روز و درگیر با روزمرگی سوق می‌دهند که این هم سلیقه ای ست اما خواه نا خواه احساسات مردم یک جامعه با شرایط روز درگیر است پس اینکه بگوییم فرهنگ یک جامعه بر نوع نوشته ی شاعر تاثیر خواهد داشت ،درست است.

 

شاعری که شما را الهام می‌دهد و تأثیرگذار بر شعرتان بوده است، کیست؟
✨️شاعر مورد علاقه و الگوی خوب من از دوره ی نوجوانی تا امروز زنده یاد فروغ فرخزاد هستند و همچنان با زمزمه ی اشعار ایشان لذت ایام جوانی بر من زنده و حاضر میشود.

 

شما با چالش‌هایی در نوشتن شعر مواجه شده‌اید؟ اگر بله، لطفاً به آن‌ها بپردازید.
✨️در هر حرفه ای خالق اثر بصورت طبیعی در حین انجام کار دچار نوسانات فکری می شود و من هم از این قضیه مستثنی نبوده ام،مثلا در نوشتن کتاب اولم (به وقت آذر) بدلیل نوشتن تجربه ی شخصی خودم در روزگاری که گذشت به چالش کشیده شدم چون خیلی موافق نبودم صرفا تلخ و غمگین بنویسم اما باید طبق موضوع پیش میرفتم و متاسفانه اینچنین شد ،با شاد زیستن بیشتر موافقم .

آیا از ابزارها و تکنیک‌های خاصی در نوشتن شعر استفاده می‌کنید؟
✨️استفاده کردن پیاپی از مترادف و تضاد بیشتر لذت میبرم در نوشته

چه نکاتی را برای شاعران جوان توصیه می‌کنید؟
✨️نه تنها برای شاعران جوان و هنرمندان محترم بلکه از تمام مردم عزیز کشورم میخوام که کپی کسی نباشند هرچند در شروع کار غیر حرفه ای عمل کنند ،مهم نسخه ی اصل و اورجینال شخصیت و کار ارائه شده میباشد که مختص خود صاحب اثر است.

آیا شما در هنگام نوشتن شعرهای خود، خواننده‌های خاصی را در نظر می‌گیرید؟
✨️ترجیح من بر نوشتن و آثاری ست که محبوب همه و دلنشین و جذاب برای عموم باشد ،دسته بندی خواننده ….کاری غیر حرفه ای ست.(از نظر من)

آیا در نوشتن شعر از تجربیات شخصی خود استفاده می‌کنید؟
✨️بله حتما

شاعران برای بیان احساسات و افکار خود از زبان شعر استفاده می‌کنند. آیا شما نیز این را تجربه کرده‌اید؟
✨️اصول شعر بیان احساسات عمیق ، لبریز و جاری شدن بروی کاغذ هست و از خود من از جمله افرادی هستم که در زمان درگیری با موضوعی خاص ترجیح بر نوشتن و ثبت احوالم است.

آیا از شعر برای بیان انتقادات اجتماعی استفاده می‌کنید؟
✨️خیر ،از شعر برای بیان اعتقادات شخصی استفاده میکنم ،مثل شعر “حجاب” در کتاب به وقت آذر که کاملا طرز فکر و اعتقاد نویسنده بر موضوع حجاب میباشد.

اگر بخواهید شعر خود را با سه کلمه توصیف کنید، این کلمات چه خواهند بود؟
✨️آذر (بیشتر تحولات زندگی من در این ماه صورت گرفته)
سفید (نشانه ی پاکی و روح )
من

(من یعنی یک نشانه از قدرت بیکران خداوند)

صحبت پایانی برای مخاطبان حوزه مشق:
✨️سپاس از مخاطبان محترم و مجموعه ی وزین حوزه مشق سپاسگزارم که همراهم بودین و وقت ارزشمندتان رو به من اختصاص دادید
و حرف آخر اینکه … همه ی انسانها دارای استعدادی ویژه هستند که باید هر شخصی به خودشناسی برسه و در نهایت این آگاهی و بینش زندگی فرد و دنیای پیرامون شخص را تغییر خواهد داد و در نهایت جامعه ای متخصص و زیبا خواهیم داشت .
براتون شادی آرزومندم…. در پناه خدای رحمان بمانید.
میم_مومن_پورم

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

خانه

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب  همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

 

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

 

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *