index.png
IMG_20220810_150911_239

کشف استعداد برتر

شاعران و نویسندگان,گفت و گو با هنرمندان

گفت و گوی صمیمی با هنرمند فرهیخته نوید نوروزی سلیمانی_انتشارات حوزه مشق

 

لطفا خودتان را برای مخاطبان مجموعه بزرگ حوزه مشق معرفی کنید ؟

با اهدای سبز ترین و آفتابی ترین درودها خدمت هم میهنان عزیزم و خانواده هنر دوست حوزه‌ی مشق ؛
من نوید نوروزی سلیمانی هستم
متولد 25 / 1 / 1374 از استان خوزستان شهرستان ایذه . بنده تحصیلات عالیه را در مقطع کارشناسی در رشته ی مدیریت صنعتی طی نمودم و اکنون نیز شاغل در شرکت توسعه فولاد گلگهر سیرجان ، در قسمت دفتر فنی پایپینگ هستم . بسیار به موسیقی علاقه مند هستم و همیشه سعی کردم در دنیای هنر ، شاگرد خوبی باشم و در زمینه ی ساز های سنتور و سه تار فعالیت دارم ، و در حال حاضر به عنوان بهترین تجربه ام در دنیای هنر و نویسندگی با افتخار به کتاب شعر چیترا و کتاب آیکال با سر دبیری سرکار خانم پریا کیانی بختیاری اشاره میکنم .

چگونه به این نوع نوشتن علاقه مند شدید و چه تجربه‌هایی در این زمینه دارید؟

روحیات من سرشار از احساسات تلخ و شیرین است و این مسئله تلنگری بود که قلم به دست بگیرم و احساسم را بر روی کاغذ بیاورم.
از دوران ابتدایی علاقه‌ی زیادی به علوم انسانی داشتم دوران دبیرستان و دانشگاه که روزگار پر فراز و نشیبی داشتم‌ ، چندین مقاله با موضوعات مختلف نوشتم ، ولی راغب به چاپشان نبودم . بیشتر برای خودم مینوشتم ولی اکنون به کمک بهترین خواهر و همکار هنرمندم پریا کیانی بختیاری ، در این مسیر قدم نهادم و کمک هایش باعث شد که به لطف خداوند دلنوشته‌ هایم چهره‌ی ثبتی به خودشان بگیرند و چاپ شوند ، و مورد پسند دوستان فعال در حوزه‌ی مشق قرار بگیرند .

به اشتراک بگذارید که چه چیزی شما را به نوشتن دلنوشته‌ها ترغیب می‌کند . آیا دلایل خاصی وجود دارد که شما را به نوشتن در این سبک الهام میدهد ؟

خاک میهن ما از دیرباز تا کنون شاعران ، فلاسفه ، دانشمندان و نویسندگان زیادی به خود دیده است ، فرهنگ ایرانی ، فرهنگی غنی و پرباری میباشد ، که معتقدم هر فرد ایرانی اگر کوشا باشد پتانسیل این را دارد که برای کشورش در هر زمینه‌ای افتخار آفرینی کند . زندگی‌ شاعران میهنم و اشعارشان مرا سرشار از شعف و میهن دوستی میکند ، و انگیزه میگیرم که ادامه دهنده‌ی راهشان باشم و فرهنگ شعر و ادب پارسی همواره شکوفا بماند ، هرچند ما در مقابل بزرگی شاعران و دانشمندانمان چون مولانا ، خیام ، فردوسی ، رودکی و . . . قطره‌ای در برابر اقیانوس هستیم .

کاربرد دلنوشته‌ها در فرهنگ و ادبیات چه نقشی ایفا می‌کند ؟ به نظر شما چرا این نوع نوشته‌ها جذابیت خاصی برای خوانندگان دارند؟

سرزمین ما در حساس ترین نقطه‌ی جغرافیایی قرار دارد همیشه مورد هجوم دشمنان زیادی بوده و هست وقتی سرزمینی مورد تاخت و تاز قرار بگیرد ، انسانهای زیادی بی خانمان میشوند ، کشته میشوند ، فقر و فلاکت و آوارگی و هجرت از خاک نصیب مردم آن سرزمین میشود ، وقتی دیارت را ترک میکنی ، با خود کوله باری پر از یاد و خاطره تلخ و شیرین که از میهن‌ ات داری حمل خواهی کرد . غم همیشه همراه ما ایرانی ها بوده ، وقتی مملو شوی از دلتنگی ناخودآگاه آواز سر میدهی و شعر میگویی همیشه بهترین آواز ها و اشعار از تنگ ترین و خسته ترین سینه ها به بیرون چون آتشفشان فوران میکند . به همین خاطر دلنوشته ها چون سرشار از غم میباشد برای ما زیباست . دلنوشته ها بیشتر سلیقه‌ی جوان ها میباشد ، که زندگی‌‌شان پر بوده از عشق و نفرت و کینه و زجر و شکست های معنوی و مادی ، بخاطر همین موضوعات زیبا هستند و عام‌ پسند . دلنوشته ها و هرچیزی که در قالب کتاب باشد چون حکم آموزنده دارد و به خواننده احساس میدهد و ترغیب میکند خواننده را به خواندن و دانستن ماهیّت کتاب ، میتواند به فرهنگ ما تا حدودی کمک کند ، ولی اینکه بگوییم دلنوشته به تنهایی در سطر باشد ، اشتباه است .

آیا دلنوشته‌های شما تمرکز خاصی دارند ؟ آیا در موضوعات خاصی تخصص دارید یا به مسائل گوناگونی می‌پردازید ؟

خیر . در هر زمینه‌ای میتواند باشد . علاقه‌ی زیادی دارم زندگانی و چگونه زیستن کسانی را که میشناسم و یا خودم را در قالب دلنوشته دربیاورم ، چون بنظرم رنگ زیبایی به نوشتن میدهد .

چگونه از تجربه‌ها ، احساسات و دیدگاه‌های شخصی خود برای ایجاد ارتباط با خوانندگان استفاده می‌کنید ؟ آیا این نوع نوشته موجب ارتباط عمیق‌تری با خواننده می‌شود ؟

سعی میکنم تمامی احساساتم را روی کاغذ بنویسم تا بتوانم خواننده را مجذوب قلم خودم بکنم . البته در خانه اگر کس است ، یک حرف بس است . هرکسی علاقه‌ای به دانستن و خواندن داشته باشد ، هزینه‌ی آنرا میدهد ، حالا چه مادی چه معنوی . کسی که نخواهد بخواند نیز بلندگو در گلو گذاشتن اشتباه مضحکه‌ای میباشد .

آیا با چالش‌هایی در ایجاد دلنوشته‌ها مواجه شده‌اید ؟ اگر بله ، لطفاً درباره آنها صحبت کنید و بیان کنید چگونه با آنها مقابله کرده‌اید ؟

زندگی سرشار از چالش های گوناگون است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و هنر هر شخص به چگونه برخورد با پستی و بلندی های پیش رویش میباشد .

چگونه می‌بینید که دلنوشته‌های شما می‌توانند به توسعه و ترویج فرهنگ و ادبیات کمک کنند ؟ آیا تلاش می‌کنید تا نوشته‌هایتان را به عموم جامعه فرهنگی منتقل کنید؟

قلم من اگر زیبا بنویسد ، تفکر من اگر نو باشد و بتواند در راستای پیشرفت کشورم حرکت کند ، فرهنگ من اگر بر پایه‌ی هم نوع دوستی و عشق و محبت باشد . میتواند الگویی باشد در ترویج و شکوفایی جامعه‌ی فرهنگی . هرکس باید از خودش شروع کند در زمینه های مختلف برای ترویج فرهنگ درست .

آیا تجربه‌های همکاری با دیگر نویسندگان ، انتشارات یا وب‌سایت‌های فرهنگی داشته‌اید ؟ اگر بله ، لطفاً درباره آنها صحبت کنید و تأثیر آنها را بر نوشته‌هایتان بیان کنید ؟

در گذشته خیر ولی اکنون که با مجموعه ی حوزه مشق همکاری میکنم و به عنوان اولین تجربه ی موفقم کتاب شعر مشترکم به سر دبیری سرکار خانم پریا کیانی بختیاری را معرفی میکنم که کتاب بسیار پر بار و سطح بالایی است و دومین کتاب مشترکم کتاب آیکال می باشد که این بانوی توانمند زحمت سرپرستی این کتاب را به دوش کشیدند .

صحبت پایانی با مخاطبان حوزه مشق ؟

از اینکه خودم را عضوی از این مجموعه میدانم ، بسیار خرسندم و از کارکنان این حوزه‌ی فرهنگی تقاضا دارم ، هنر دوستان و هنرجویان را حمایت کنند ، کسانی که هنر را خرید و فروش میکنند و از هنر فقط به جنبه‌ی مادی نگاه میکنند و ماهیتشان هنر دوستی و فرهنگ نیست را خط ابطال بکشند و حمایت کنند از هموطنانی که باطناً به شعر علاقه دارند . گلایه ها بسیار است و رمقی نمانده برای گلایه کردن . امیدوارم مشکلات را برادران و خواهران شاغل در حوزه‌ی مشق ببینند و برای حلشان جامه‌ی عمل بپوشانند ، تا هموطنانمان شعر و ادبیات پارسی و کتابخوانی را با آغوش باز پذیرا باشند . سبز باشید و آفتابی .

 

ارادتمند شما نوید نوروزی سلیمانی

 

 

 

 

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

https://ketabbaz.hozeyemashgh.ir

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

 

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *